۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۴۶۰
حداد عادل مطرح کرد؛

مدیریت ذهن و نگارش منطبق با ادبیات روز مهم‌ترین سبک شهید مطهری در انتقال مفاهیم دینی

عضو هیأت علمی بنیاد دایرة المعارف اسلامی با اشاره به این که شهید مطهری عالم معلم بود، گفت: مدیریت ذهن، مهندسی منظم فکری و نگارش منطبق بر ادبیات روز از مهم ترین روش ها و سبک های شهید مطهری برای انتقال داده و مفاهیم دینی به دیگران بود.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل، مدیر عامل بنیاد دانشنامه جهان اسلام، ظهر امروز در نشست تخصصی «بررسی اندیشه های فسلفی شهید مطهری» با بیان این که شهید مطهری عالم معلم بود، گفت: در جامعه افراد زیادی وجود دارند که عالم هستند ولی عالم بودن به معنای معلم بودن نیست.

 

وی افزود: یک عالم معلم، شخصی است که بتواند دانسته های خود را از طریق مهندسی منظم فکری به دیگران منتقل کرده و به گونه ای مطلب را منتقل کند که هر فرد با هر سطح سواد و سلیقه فکری عمق مطلب را درک کند.

 

مدیر بنیاد دایرة المعارف اسلامی با تأکید بر این که شهید مطهری در انتقال مفاهیم به دیگران از مدیریت بی نظیر ذهن برخورد دار بودند، گفت: ایشان همیشه مباحث  خود را با یک سیر منطقی به پیش می بردند و هرگز اجازه نمی دادند که ذهن خودشان و یا شاگرد و دانشجویی ایشان را از مسیر اصلی بحث علمی منحرف کند.

 

حداد عادل با بیان این که شهید مطهری دارای یک پایه شخصیت قوی علمی بود، اظهار کرد: شهید مطهری در مبحث مطالعه و بحث علمی بسیار قوی بود و سبک ایشان برای مطالعه و یادگیری مطالب بیشتر این بود که مطالعه فعال داشتند.

 

وی افزود: مطالعه فعال ایشان به این شکل بود که ایشان در کنار  هر کتابی که می خوانند مطالب مهم آن کتاب را یادداشت می کردند.

 

مدیر بنیاد دایرة المعارف اسلامی با تأکید بر این که شهید مطهری در کنار دین داری عالم بسیار خوبی بود، تصریح کرد: ایشان بسیار خوش حافظه بود و وارد هر مبحث علمی که می شد در آن مبحث علمی آن چنان بحث می کرد که گویی متخصص مطلق آن رشته است.

 

حداد عادل با بیان این که ایمان به پیامبر(ص)، توحید، امامت، عدل و ولایتمداری از بارزترین ویژگی های اخلاقی شهید مطهری بود، گفت: خداوند به پاس این سجایای اخلاقی پاداش شهادت را نصیب ایشان کرد.

 

وی افزود: سخنان شهید مطهری در مباحث روز به گونه ای است که هنوز در جامعه امروزی هم کاربرد دارد و یکی از مباحثی که ایشان به خوبی به آن پرداخته اند مسأله زن و حقوق اجتماعیش در نظام اسلامی است.

 

مدیر بنیاد دانشنامه جهان اسلام تصریح کرد: مباحث کتاب نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری در پاسخ به نقدهایی بود که مجله زن روز نسبت به اسلام در خصوص حقوق زن وارد می کرد و از نظر این مجله زن مسلمان زن دیروز بود و زن با سبک زندگی غربی زن امروز و این نشریه مروج سبک زندگی غربی در خصوص زن و خانواده در کشور بود که شهید مطهری با پاسخ هایی که به نقدهای این مجله دادند برای همیشه به بیشتر مسائل موجود در حوزه زن و خانواده پاسخ دادند.

 

حداد عادل یادآور شد: شهید مطهری اولین حوزوی بود که نگارش و ادبیاتش منطبق با ادبیات روز بود و تمام اقشار جامعه از جمله قشر دانشگاهی سخنان او را درک می کردند و ایشان در این زمینه یگانه روزگار خود و روزگار ماست./968/پ202/س

ارسال نظرات