۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۳۴۶۲
فعال فرهنگی:

تقویت باورهای اعتقادی تقویت کننده باورهای علمی است

فعال فرهنگی با اشاره به این که پیوند مساجد و مدارس استان خوزستان بی نظیر و رشد نظام اسلامی در زمینه های گوناگون را در پی خواهد داشت، گفت: تقویت باورهای اعتقادی تضادی با رشد علمی ندارد و اجرای درست آنها تقویت کننده مباحث علمی دانش آموزان است.
دانش آموزان انقلابی

مسعود حمیدی نژاد، فعال فرهنگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که کار فرهنگی در جامعه تعریف شده نیست و آشنایی با آن ضروری است، افزود: فرهنگ به معنی تقویت باورهای انسانی براساس اعتقادات تعریف شده است.

 

فعال فرهنگی با بیان این که برخی آداب و رسوم ما با ایرانی و مسلمان بودن مرتبط است، خاطرنشان کرد: انتقال و تقویت این باورها به نسل جوان و نوجوان فرهنگ سازی در این قشر را به همراه خواهد داشت.

 

حمیدی نژاد فرهنگ سازی و تقویت باورهای اعتقادی را عامل تقویت باور علمی دانش آموزان دانست و ابراز داشت: فعالیت های انقلابی و تقویت باورهای اعتقادی تضادی با رشد علمی ندارد و اجرای درست آنها تقویت کننده مباحث علمی خواسته شده از دانش آموزان خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزانی که با مساجد و فعالیت های قرآنی مرتبط هستند از جنبه تحصیلی موفق تر هستند و خانواده ها با آگاهی از مهم و تأثیرگذار بودن فعالیت های فرهنگی آنها را به فعالیت ها و کارهای انقلابی و فرهنگی سوق خواهند داد.

 

فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که دانش آموزان افسران جنگ نرم هستند، خاطرنشان کرد: مقصود رهبر معظم انقلاب این است که دانش آموزان با علم و دانش خود در برابر هجمه فرهنگی دشمنان در هر نقطه از کشور، مدرسه و خانه رویارویی خواهند کرد.

 

حمیدی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این که هجوم دشمن از جنبه سخت افزاری به نرم افزاری و حضور در فضای مجازی کشانده شده است، تصریح کرد: جوانانی که در این شرایط خود را رشد و پرورش داده اند در واقع افسران جنگ نرم هستند و آینده سازان نظام اسلامی خواهند بود.

 

وی گفت: حضور آیت الله موسوی جزایری با افکار و اندیشه های بلند فرهنگی از توفیقات و نعمت های خداوند به مردم خوزستان است و ایشان با نگاه بلند فرهنگی خود ارتباط مدرسه و مسجد را مؤثر می دانند و از این لحاظ شاهد هستیم که طلاب حوزه های علمیه تمایل به حضور و فعالیت در مدارس دارند.

 

فعال فرهنگی ادامه داد: دانش آموزان تمایل به حضور در مساجد و فعالیت های صورت گرفته در آن را دارند و پیوند مسجد و مدرسه از جمله دلایل پویایی مساجد استان خوزستان که این کار به صورت اصولی در حوزه ها پیاده سازی شده است.

 

حمیدی نژاد در پایان با اشاره به این که به برکت پیوند مساجد و مدارس شاهد حضور بی شمار جوانان در مساجد هستیم، ابراز داشت: پیوند مساجد و مدارس در رشد علمی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و دیگر زمینه های مورد نیاز مؤثر خواهد بود./9456/302/ب3

ارسال نظرات