۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۴۶۶
رییس شورای اسلامی استان قم مطرح کرد؛

تخصصی شدن اقدامات شورای اسلامی استان قم با بهره گیری از افراد متخصص/ عدم حضور حتی یک روحانی در برخی روستاهای استان قم

رییس شورای اسلامی استان قم در نشست خبری گفت: ایجاد اتاق فکر و بهره گیری از اعضای شورای متخصص، از اهداف مهم شورای اسلامی استان قم است که تخصصی شدن اقدامات این نهاد مهم را به دنبال دارد.
حسن بختیاری رییس شورای اسلامی استان قم

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن بختیاری عصر امروز در نشست خبری شورای اسلامی استان قم گفت: الزامات قانونی مناسبی برای پیگیری مصوبات وجود ندارد و به همین دلیل است که از برخی مصوبات نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.

 

رییس شورای اسلامی استان قم اظهار داشت: بیشترین اهداف شورای اسلامی استان قم در سال گذشته این بوده است که از طریق ارتباط و تعامل با مدیران کشوری، به حل مشکلات استان قم بپردازد.

 

وی ادامه داد: حدود 15 جلسه رسمی با دعوت مدیران کل داشته ایم که در این جلسات، مشکلات استان قم مطرح شده است و برای حل آن ها هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

 

بختیاری افزود: در حوزه محیط زیست مشکلاتی گریبانگیر قم و توابع این استان است که پیوسته در صدد مرتفع کردن آن ها بوده و هستیم؛ بخش سلفچگان به دلیل وجود آلاینده های مختلف با مشکلات محیط زیستی رو به رو است که پیگیر این مسأله مهم هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش درمان، بهداشت و خدمات پزشکی در بخش ها و شهرهای تابعه قم مشکلاتی وجود داشت که با فعال سازی درمانگاه ها و افزایش ساعت کاری مراکز بهداشتی به رفع و کاهش این مشکلات پرداخته شد.

 

رییس شورای اسلامی استان قم ابراز کرد: برخی شهرها و روستاهای قم با مشکلاتی نظیر آبرسانی زمین های کشاورزی، لوله کشی آب قابل شرب، جاده سازی و مالکیت زمین و اسناد مربوطه مواجه بودند که با سرکشی از این مناطق، این نواقص نیز جبران شد.

 

وی افزود: از دیگر اقدامات شورای اسلامی استان قم، برگزاری کلاس های آموزشی برای اعضای شورای اسلامی این استان بوده است؛ این کلاس های آموزشی با توجه به خلأهای موجود برگزار شده است.

 

بختیاری تأکید کرد: معرفی و انتخاب حسابرس سازمان همیاری شهرداری ها که بر عهده شورای اسلامی هر استان است، یکی از فعالیت های مهم این شورای اسلامی این استان بوده و این انتخاب برای نخستین بار در تاریخ شورای اسلامی استان قم انجام شده است.

 

رییس شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: متأسفانه در توابع استان قم مشکلات فرهنگی متعددی وجود دارد؛برخی از روستاهای استان قم از حضور حتی یک روحانی هم محروم هستند که این برای استانی مثل قم، یک معضل بزرگ است؛ سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مربوطه باید تدبیری برای حل این مشکلات داشته باشند.

 

وی در پایان اظهار داشت: شورای اسلامی استان قم برای تخصصی شدن اقدامات این شورا، به دنبال ایجاد اتاق فکر برای شورای استان است که با بهره گیری از افراد متخصص در شورای شهرها و روستاها همراه خواهد بود./840/پ202/ج1

ارسال نظرات