۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۲۳۴۸۷
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

عوامل و راهکارهای ترک جدل

حجت الاسلام عدالتیان در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی به بررسی عوامل و راهکارهای ترک جدل و بحث های بی حاصل در فضای خانواده پرداخت.
حجت الاسلام عدالتیان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عدالتیان، استاد حوزه علمیه خراسان عصر امروز در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی که در محل نمازخانه مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، به بررسی عوامل و راهکارهای ترک جدل پرداخت.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسات گذشته محبت بین زوجین را هدیه الهی نامید و جدل و بحث بی حاصل را از عوامل کاهش محبت دانست.

 

حجت الاسلام عدالتیان در ادامه به بررسی راهکارهای ترک جدل پرداخت و زمان و موقعیت شناسی در طرح صحبت توسط زوجین را از راه کارهای ترک جدل عنوان کرد.

 

در ادامه این استاد حوزه به بررسی دیگر عوامل ترک جدل پرداخت و از عدم حیث در هنگام ناراحتی، به عنوان یکی از عوامل مهم ترک جدل نام برد.

 

وی با اشاره به اختلاف افکار و سلیقه ها، گفت: توجه به اینکه همه افکار و سلیقه ها یکسان نیست در جلوگیری از جدل تأثیر بسزایی دارد، اصرار به اینکه همه همانگونه که ما فکر می کنیم فکر کنند، سبب عصبانیت خود و ناراحتی دیگران می شود.

  

وی با بیان عاملی دیگر در جلوگیری از جدل، ادامه داد: اگر فرصت فکر کردن به هم بدهیم، جدل اتفاق نمی افتد، همچنین تفکر در آثار منفی وعواقب جدل نیز سبب جلوگیری از شکل گیری آن می شود.

 

حجت الاسلام عدالتیان رعایت ادب درگفتار و رفتار زوجین را از عوامل مهم حفظ و افزایش محبت در زندگی دانست و آن را ارزنده ترین زینت در بیان اهل بیت(ع) معرفی کرد.

 

وی با بیان روایات، ارزش مؤمن را در علم و ادب عنوان کرد و افزودن به علم وادب را افزودن ارزش مومن دانست.

 

استاد حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: ادب باید در همه حالات باشد، اگر در برابر بی ادبی انسان ادب داشته باشد مهم است، در غیر این صورت در برابر ادب، ادب به خرج دادن هنر نیست، مهم این است که انسان در زمان نزاع و ناراحتی بی ادبی نکند./864/202/ب2

ارسال نظرات