۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۲۳۴۸۸
مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم:

زیربنای فعالیت اجتماعی طلاب در مدارس شکل می‌گیرد/ مسؤولان حوزه علمیه فضای شکوفایی استعداد نسل جدید حوزه را فراهم کنند

حجت الاسلام محبی با اشاره به ضرورت تقویت برنامه ریزی حوزه برای طلاب نسل جدید گفت: شایسته است مدیران حوزه با توجه با تأثیرپذیری طلبه­‌ها در جامعه و قدرت درک­شان، برنامه های مناسب آموزش و تهذیبی را طراحی کرده و از استعداد سرشار طلبه جوان به بهترین شکل استفاده کنند.
حجت الاسلام علی محبی مدیر مدرسه فاطمی قم حجت الاسلام علی محبی مدیر مدرسه فاطمی قم

 

حجت­ الاسلام­ علی محبی، مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تفاوت های طلبه های نسل جدید با گذشته و قدرت درک بالای آنان گفت: با توجه به وجود امکانات جدید و پیشرفت جامعه، طلبه های جدید تفاوت­شان با قدیم زیاد است و برحسب تغییر جامعه این تغییر در طلبه­ ها هم به وجود آمده است، که این امر سبب افزایش کنترل مدارس بر طلبه ها شده است.

 

وی با اشاره به تغییر و تحولات فرهنگی در جامعه امروز و اهمیت هدایت تحصیلی و فرهنگی طلاب افزود: این موضوع نیازمند تبیین و آموزش وظایف طلبگی است؛ طلبه­‌ها باید اعتقاد درونی خود را قوی کنند و بدانند که امام زمان(عج) نظاره‌گر سربازان خود است.

 

مدیر مدرسه فاطمی با تأکید بر قدرت بالای فراگیری طلاب نسل‌ جدید خاطرنشان کرد: شایسته است مدیران حوزه با توجه با تأثیرپذیری طلبه­‌ها در جامعه و قدرت درک­شان، برنامه های مناسب آموزش و تهذیبی را طراحی کرده و از استعداد سرشار طلبه جوان به بهترین شکل استفاده کنند.

 

نقش طلاب در جامعه اسلامی

 

وی نقش طلبه را در جامعه اسلامی و نظام اسلامی مهم خواند و اظهار داشت: طلبه در کنار اهمیت به تحصیلات حوزوی نباید از اجتماع و نظام جدا بشود چرا که باید بعد از درس وارد این عرصه شود؛ بنابر این زیربنای فعالیت های اجتماعی در دوران طلبگی باید در مدارس پایه ریزی بشود.

 

انتشار «سدره المنتهی» با کمک طلاب

 

حجت الاسلام محبی از حضور 150 طلبه در مدرسه علمیه فاطمی خبر داد و افزود: امکانات علمی و پژوهشی این مدرسه که برای طلاب در نظر گرفته شده است شامل اتاق مخصوص پژوهش، با قوانین خاصی است  که این مسأله سبب تولید مقالات پژوهشی شده است، اگر این روحیه پژوهش در حوزه زنده شود، در آینده نسبت به اجتماع، طلبه ها به مشکلی بر نمی‌خورند و می‌توانند در آن تأثیرگذار شوند.

 

وی با اشاره به تولید نشریه «سدره المنتهی» در مدرسه فاطمیه تصریح کرد: یکی از فعالیت های پژوهشی خوب مدرسه  فاطمی چاپ این نشریه است که از طلبه ها و  استادان در تهیه و انتشار آن استفاده می شود.

 

حجت الاسلام محبی با اشاره به پذیرش طلبه از مقطع سیکل در مدرسه فاطمی خاطرنشان کرد: در این مدرسه با توجه به اهمیت ورزش و ضرورت نشاط طلبه ها، برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که شامل احداث زمین ورزشی و برگزاری دوره ها و مسابقات ورزشی در آن است، یکی دیگر از فعالیت ها در این زمینه احداث بیت الشهدا برای برگزاری مراسم های فرهنگی است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمی سعادت و ارتقای حوزه علمیه را در رسیدگی معنوی و علمی طلاب دانست و گفت: ضعف حوزه در دو بال تقوا و علم، طلاب را از رسیدن به مقام درخور شأن حوزه باز می دارد.

 

وی در پایان از فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری رسا در حوزه و خدمات این مجموعه به طلاب و فضلا قدردانی کرد./874/ت302/س

ارسال نظرات