۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۴۸۹
فضل الله:

اندیشه افراطی هیچ جایگاهی در حقیقت اسلام ندارد

امام جمعه بیروت تاکید کرد که اندیشه افراط گرایانه زاییده نزاع های سیاسی است که در منطقه رخ می دهد و با حل شدن این مشکلات، جایگاه باطل این اندیشه بر همگان روشن می شود.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در دیدار با هیأتی از استرالیا و "لوک فولی"، رییس حزب کارگر این کشور گفت: اندیشه تعصب گرایانه و بسته، حاصل درگیری های سیاسی در منطقه است و این اندیشه در میان امت اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.


 

وی افزود: همه مسلمانان و مسیحیان باید در چارچوب تعاملی سازنده با یکدیگر رفتار کنند و آحاد جامعه نباید بر اساس گرایش سیاسی افراد نسبت به یکدیگر جبهه بگیرند.

 

این روحانی لبنانی اظهار داشت: شهروندان لبنانی که در استرالیا اقامت گزیده اند می توانند در ارتقای سطح دینی و سیاسی این کشور موثر باشند و از شکل گیری زمینه تعصب و کج اندیشی جلوگیری کنند.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: زمانی که ما در کشوری غیر مسلمان مسجد یا مدرسه ای تاسیس می کنیم برای اهتمام ورزی بر ارزش های دینی و انسانی آن جامعه است و نباید این اقدامات زمینه ساز دوری از شهروندان غیر مسلمان این کشور تلقی شود.

 

 سید علی فضل الله اظهار داشت: شهروندان لبنانی چه در داخل کشور و چه در کشورهای دیگر که در آن مقیم هستند باید با ایجاد نشست های آزاد اندیشی دینی در تبادل اطلاعات مذهبی و فرهنگی تلاش کنند؛ چرا که این امر موجب افزایش سطح معلومات دینی شده و دیگر کسی فریب اندیشه های متعصبانه افراط گرایان را نمی خورد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اندیشه افراطی هیچ ریشه ای حقیقت اسلام ندارد و زاییده بازی های سیاسی است. زمانی که این نزاع های سیاسی خاتمه پیدا کند این اندیشه باطل نیز جایگاه خود را از دست داده و از بین می رود./1321/ب902/د

ارسال نظرات