۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۲۳۷۸۲
آیت الله مجتهد شبستری:

دستگاه دیپلماسی بر رفتار منفعلانه پایان دهد/ ضرورت عکس العمل کوبنده دولت در برابر دستبرد آمریکا

امام جمعه تبریز با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: دولت با عکس العمل کوبنده در برابر دستبرد دولت آمریکا، از تداوم این اقدامات جلوگیری کند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز با تأکید بر حضور مردم در پای صندوق هار رأی، اظهار داشت: در دور دوم مردم تکلیف شرعی خود را تکمیل می کنند.

 

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند دور اول پر اهمیت است، ابراز داشت: مشارکت مردم در انتخابات عامل یأس دشمن و نا امیدی استکبار است، هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، یأس دشمن عمیق تر خواهد بود.

 

عضو خبرگان رهبری انتخابات را سبب دلگرمی مسؤولان کشور عنوان و تصریح کرد: مردم در انتخابات با آگاهی و شناخت و انتخاب افراد اصلح حضور پیدا کنند، حضور آگاهانه آینده کشور را تضمین و آبروی نظام را حفظ و صیانت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل مجلس را عصاره ملت دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان ولایتمدار، متعهد و متخصص، مجلسی خدوم و قوی را تشکیل خواهد داد، مجلس قدرتمند و انقلابی در گرو انتخاب آگاهانه و دقیق است.

 

امام جمعه تبریز مردم آذربایجان را ولایتمدار و انقلابی توصیف کرد و ابراز داشت: آذربایجان انقلابی باید نمایندگانی ولایتمدار و انقلابی داشته باشد، مجلس شورای اسلامی نیز همچون خبرگان رهبری باید متشکل از نمایندگانی ولایتمدار باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد منفعلانه وزارت امور خارجه کشور، افزود: دستگاه دیپلماسی کشور به شیوه منفعلانه خود پایان دهد، آمریکایی ها با دستبرد 2 میلیاردی به اموال ایران دشمنی خود را بار دیگر نشان دادند، این اقدام نقض آشکار برجام است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه وزارت اور خارجه در برابر اقدامات آمریکا موضع گیری جدی و مقتدرانه داشته باشد، گفت: اگر عکس العمل کوبنده در برابر اقدامات دولت استبکاری آمریکا نداشته باشیم این روند ادامه خواهد داشت.

 

وی ملت ایران را بر سر حقوق خود مسر خواند و ادامه داد: از وزیر خارجه و دولت می خواهیم که اجازه چنین رفتارهایی را از سوی آمریکا با ملت ایران ندهد، اگر واکنش کوبنده نسبت به این مسئله نداشته باشیم، یقینا باید منتظر رفتارهای مشابه دیگر از سوی آمریکا باشیم.

 

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مبعث رسول گرامی اسلام و تبریک آن به تمام مسلمانان جهان به ویژه ملت بزرگ ایران اسلامی، تصریح کرد: عید مبعث بزرگترین عید مسلمانان است و باید محور وحدت میان کشور های اسلامی باشد.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را در عصر حاضر احیا کننده اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی اسلام به سمت انزوا و انحراف کشیده می‌شد که با مدیریت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب که مقدمه‌ی حکومت جهانی و اسلامی حضرت مهدی(عج) است، جلوی آن گرفته شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بصیرت هیئات مذهبی در استان، ابراز داشت: هیأت حسینی باید استکبار ستیز و ولایتمدار باشد و با بصیرت عاشورایی به دنبال جریاناتی چون تشیع لندنی و برخی افراطیون حرکت نکند، هیئات معدودی که در ساعات نماز مراسماتی را برگزار می کنند، این روند را پایان دهند و نماز جماعت که مرکز وحدت و یک فریضه سیاسی و دینی است را جدی گرفته و زمینه وحدت هیئات مذهبی استان را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت معلم و متفکر شهید آیت الله مطهری، ابراز داشت: شهید مطهری شخصی ولایتمدار، آگاه به زمان و متفکری بود که توانست بسیاری را به سمت اسلام ناب محمدی سوق دهند، بیانات،قلم و استعداد ایشان بی‌نظیر بود و در علوم مختلف صاحب نظر بودند، از این رو وی باید به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود.

 

آیت الله شبستری با تبریک روز کارگر و توجه به امر اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و حمایت از تولید داخلی شاخصه‌ی اقتصاد مقاومتی است، ورود کالا های خارجی وخرید محصولات خارجی با حمایت از کارگران و تولید داخلی منافات دارد.

 

وی افزود: با جلوگیری از ورود کالا های خارجی، تقویت تولید داخلی، خرید کالاهای ایرانی و تولید محصولات پر کیفیت از سوی کارگران و مسؤولان واحد های تولیدی از جامعه کارگری حمایت و اقتصاد کشور را آسیب ناپذیر کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با شعار دادن صرف که حامی و طرفدار کارگر و تولید داخلی هستیم کاری پیش نمی‌رود مسؤولان در عمل نشان دهند که حامی تولید داخلی و توسعه اقتصادی کشور هستند./854/201/ب2

ارسال نظرات