۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۳۸۹۰
مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان:

وظیفه حوزه های علمیه تشریح اقتصاد مقاومتی برای جامعه است

استاد حوزه عملیه گفت: وظیفه حوزه های علمیه آن است که اقتصاد مقاومتی را از مسوولان مطالبه کنند و اگر علما در هر مرتبه ای که هستند اقتصاد مقاومتی را تشریح کنند بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.
اقتصاد

حجت الاسلام مهدی موسعلی مدیر مدرسه علمیه زنگنه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های قبل هم شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده بودند و باید دانست که چرا دوباره آن را تکرار کرده اند.

 

وی ادامه داد: تکرار شعار و قید اقدام و عمل صریح در کم کاری دولتمردان است البته این مسأله دو سویه است یعنی در برخی موارد مردم و در برخی موارد دولت مقصر است.

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: به یقین می توان گفت که مبانی اقتصاد مقاومتی از متن دین گرفته شده است، در اقتصاد مقاومتی عزت و سربلندی امت اسلام مطرح است که این عین اسلام است.

 

وی با اشاره به معضل وابستگی امت مسلمان به استکبار اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی نباشد دست ما به سوی دشمنان اسلام و مستکبران دراز می شود و ای همان مساله ای است که اسلام از آن نهی می کند.

 

حجت الاسلام موسعلی یادآور شد: وظیفه حوزه های علمیه آن است که اقتصاد مقاومتی را از مسؤولان مطالبه کنند و اگر علما در هر مرتبه ای که هستند اقتصاد مقاومتی را تشریح کنند بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

 

وی به برخی اهمال کاری ها در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید از کاغذ بازی و سمینار و همایش فاصله بگیرند و به غیر از عمل به دنبال گزینه ای دیگر نروند.

 

مدیر مدرسه علمیه زنگنه خاطر نشان کرد: بعد از برجام تفکر غلطی در جامعه رواج پیدا کرد که با برجام مشکلات مردم حل خواهد شد حال آن که این گونه نبود و اتفاق خاصی صورت نگرفت.

 

وی در پایان گفت: همان طور که رهبری فرمودند علاج کار در اتکای به داخل است ولی متاسفانه از داخل غافل شدیم و به همین دلیل گشایشی در کار اقتصاد کشور حاصل نشد./302/979/ب1

ارسال نظرات