۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۴۲۴۸
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

معلمان در کنار تعلیم به تربیت و پرورش روح دانش‌آموزان نیز توجه کنند

حجت الاسلام پورذهبی با بیان این که معلمان و اساتید باید افزون بر تعلیم به مسأله تربیت و پرورش روح انسان ها توجه کنند، گفت: با توجه به ارزش و مقام شایسته معلم که انسان ها را از ظلمت و جهل به روشنایی و نورانیت دانش می رساند، تجلیل از آن ها لازم و ضروری است.
حجت الاسلام پورذهبی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با جایگاه و ارزش مقام معلم و استاد، گفت: در روایات و احادیث ما سفارش بسیاری به تکریم مقام معلم شده است، حضرت علی(ع) می فرمایند: هر کس که یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

 

وی ادامه داد: شأن و مقام علم و معلم به حدی بالا است که در آموزه های دینی ما به آن سفارش زیادی شده است، این مسأله قبل از انقلاب هم روال مخصوصی داشته است ولی بعد از انقلاب و شهادت آیت الله مطهری به شکل رسمی تری 12 اردیبهشت به عنوان روز معلم نام گذاری شده است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: معلم از شرافت و عزت بالایی برخوردار است، در روایت داریم یا عالم باشید یا متعلم و یا محب این دو باشید وگرنه هلاک می شوید، به همان اندازه که علم ارزشمند است به همان میزان عالم و معلم و متعلم ارزش پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام پورذهبی افزود: با توجه به ارزش و مقام شایسته معلم که انسان ها را از ظلمت و جهل به روشنایی و نورانیت دانش می رساند، تجلیل از او بسیار لازم و ضروری است، به همان میزان که به این روز اهمیت داده می شود شاخص هایی هم باید در این زمینه در نظر گرفته شود.

 

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم کسی را که بیشترین امتیاز را در زمینه معلمی برخوردار بود مثال بزنیم شهید مطهری بهترین گزینه است، مجتهد و به روز بودن، عمق دانش و مطالعات، سخت کوش بودن، معلم روح و جسم وجان انسان ها بودن، ایثار در تعلیم و تعلم، تقوای زیاد داشتن، ساده زیستی و از خود گذشتگی از ویژگی های شایسته شهید مطهری بود.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: اساتید و معلمان ما باید این صفات و ویژگی ها را در خود تقویت کنند تا بتوانند در زمینه رشد و تعالی انسان ها گامی شایسته بردارند و افزون بر تعلیم به تربیت و پرورش روح انسان ها بپردازند.

 

حجت الاسلام پورذهبی بیان داشت: کار معلم فقط تعلیم و علم آموزی نیست، بلکه آموزش باید به همراه پرورش باشد همان طور که در قرآن کریم تعلیم همراه با تزکیه آمده است، تربیت و پرورش روح انسان ها مسأله مهمی است که باید معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش ما به آن توجه کنند و در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهند./302/869/ب1

ارسال نظرات