۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۲۴۲۸۸
به مناسبت شهادت امام کاظم؛

معرفی بسته مطالعاتی «به نشر» ویژه باب الحوائج

بسته مطالعاتی «به نشر» ویژه باب الحوائج

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت هفتمین اختر آسمان امامت و ولایت، امام موسی کاظم(ع) بسته کتابشناسی را ویژه مطالعه در خصوص سبک و سیره زندگی این امام همام معرفی و به علاقه مندان پیشنهاد می کند.

 

در راستای چاپ و نشر کتاب در حوزه موضوعات دین و سیره ائمه(ع) بسته کتاب شناسی انتشارات آستان قدس رضوی شامل چهار عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و دو عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با زندگینامه و سبک زندگی امام هفتم شیعیان معرفی می شود.

 

سیره کاظمی 

کتاب «سیره کاظمی» عنوان دیگر کتابی با محورت امام موسی کاظم(ع) است که از سوی جواد محدثی نگاشته و از سوی به نشر به چاپ رسیده و در بردارنده چهل حدیث و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی ایشان از زبان روایات ائمه اطهار(ع) است.

 

جلد نهم مجموعه کتاب های «چهارده اختر تابناک» که در خصوص زندگانی موسی کاظم(ع) نوشته احمد احمدی بیرجندی سال 1391 برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است، تلاش دارد تا شرح مختصری را بر زندگی ایشان و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران زندگی ایشان به خواننده ارائه کند.

 

حکمت های کاظمی

کتاب «حکمت های کاظمی» دهمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده که طی آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام موسی کاظم(ع) پرداخته است.

 

از ویژگی های این کتاب که در سال 1390 از سوی انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد، می توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لا به لای مطالب اشاره کرد.

 

کتاب «چهل حدیث از امام کاظم(ع)» نیز کتاب شعری است که از سوی دکتر حسین ابراهیمی و علی اصغر دلیلی صالح سروده و با قطع جیبی در سال 1389 توسط به نشر به چاپ سوم رسید و طی آن احادیث برگزیده امام موسی کاظم(ع) چون چراغی نورانی، راهنمای جویندگان نور و دانش است.

 

قصه هایی از زندگی امام کاظم

همچنین در ادامه باید به کتاب «قصه هایی از زندگی امام کاظم، خوشبخت ترین مرد دنیا» نیز دیگر کتاب های «پروانه» برای حوزه کودک و نوجوان از مجموعه قصه های شیرین از زندگی معصومین(ع) است، اشاره کرد که توسط مسلم ناصری نوشته و محمّد حسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

 

کتاب «با علی یا علی- امام موسی کاظم(ع)» نوشته فریبا كلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر نیز از سایر کتاب هاب های انتشارات آستان قدس رضوی در حزوه کودکان محسوب می شود که شامل حکایات و داستان های واقعی از زبان یاران ایشان است.

 

یادآور می شود، علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./101/1308/ب1

منبع: به نشر

ارسال نظرات