۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۲۹۱
تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛

راه اندازی معاونت امداد رسانی مستضعفان در آستان قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که هدف همه بقاع متبرکه نزدیک کردن هرچه بیشتر انسان به خدا است، گفت: حرم ها جایگاه انسان سازی و تقویت اراده ها است و دشمنان و نادانان می خواهند این امکان مهم را سست کنند و ما باید برای تقویت هرچه بیشتر آن گام برداریم.
دیدار تولیت آستان قدس با سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی(ع) صبح امروز با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت وگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این دیدار اظهار داشت: از روز آغاز مأموریت در آستان مقدس رضوی احساس نیاز به همفکری با تولیت های مضاجع نورانی به ویژه آستان حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچرغ(ع) را ضرورت دیدیم؛ چرا که بقاع متبرکه دارای مشترکات زیادی هستند و هرچند جایگاه حضرت رضا(ع) به عنوان امام معصوم که همه امامزادگان در گرد شمع ایشان قرار دارند محفوظ است ولی نقطه مشترک همه این بقاع متبرکه آن است که حضور مردم در این مضاجع برای عبادت خدا و معنویت است.

 

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با تأکید بر مسأله زیارت ابراز داشت: به مسأله زیارت هرچه پر رونق تر پرداخته شود بهتر است چراکه می دانیم زیارت از مزیت های مهم برای جامعه اسلامی و دینی ما است و هجمه دشمنان دشمنان اهل بیت(ع) در فضای مجازی و سخن برخی نادانان داخلی نشان دهنده اهمیت زیاد این امر است و ما حرم اهل بیت(ع) را حرم انسان سازی می دانیم.

 

وی ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س)  و آستان قدس رضوی(ع) جایگاه انسان سازی و تصمیم و اراده برای آینده زندگی است و دشمنان می خواهند این امکان مهم را سست کنند، بنابراین وظیفه همه ما است که در جهت تقویت این موضوع گام برداشته و راه ها را برای زیارت آسان هموار کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که قم و مشهد هر دو سابقه کهنه علمی نیز دارد، خاطرنشان کرد: قم از قدیم پایگاه بزرگ علمی بوده و مشهد نیز از حوزه با سابقه ای برخوردار است و به همین خاطر این دو شهر بزرگترین پایگاه های تشیع به شما می روند، بنابراین باید همکاری های علمی نیز داشته باشیم چرا که مشهد با ظرفیت بالایی که دارد می تواند جایگاهی به عنوان مرجعیت علمی پیدا کند و اصلا این عالمیت صفت اصلی حضرت رضا(ع) است؛ این امر نیاز به تعامل حوزه مشهد و آستان قدس رضوی(ع) با قم دارد که باید ساز و کار آن بررسی شود.

 

وی عنوان کرد: همه بقاع متبرکه یک هدف، یک آهنگ و یک مسیر دارند و هدف همه رساندن مردم به خدا است بنابراین هرچه زیارت عمیق تر و با معرفت بیشتری باشد و ارتباط مردم با اهل بیت تنگاتنگ  باشد به اهداف عالی زیارت خواهیم رسید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت آستان قدس رضوی(ع) به فقرا و مستمندان ابراز کرد: ما در آستان قدس رضوی معاونت امداد مستضعفان را راه اندازی کرده ایم و قصد داریم با همکاری خیریه ها و مؤسسات کمک رسانی بخشی از وظیفه خود را در گره گشایی از کار فقرا و مستضعفان داشته باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات