۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۴۳۰۰

توصیه های آیت الله مکارم به تولیت آستان قدس/ حرم امام رضا بهترین مکان برای فعالیت های فرهنگی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان توصیه هایی خطاب به تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر امام رضا(ع) را بهترین مکان برای فعالیت های فرهنگی دانست.
دیدار تولیت آستان قدس با آیت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 

خدمت به امام رضا(ع) تاج بزرگ افتخار است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان این که تولیت حرم امام رضا(ع) تاج افتخاری است که از سوی امام رضا(ع) به شما داده شده است، اظهار داشت: بنده از همان لحظه شنیدم که شما انتخاب شدید بسیار خوشحال شدم و گفتم این مسؤولیت به اهل آن رسید و امیدوار شدیم برنامه های آستان قدس نه تنها ضعفی پیدانی نکند بلکه بالنده تر از گذشته ادامه پیدا می کند.

 

وی با اشاره به فعالیت های مرحوم آیت الله طبسی ابراز کرد: به عقیده من زحماتی که مرحوم آیت الله طبسی در حرم رضوی در طول دوران مدیریت خود انجام داد معادل تمام زحمت هایی بود که در تمام تاریخ در مورد بارگاه ملکوتی امام هشتم کشیده شده بود.

 

این مرجع تقلید با بیان این که آستان قدس رضوی کانون فرهنگی عظیمی است، خاطرنشان کرد: درسال 20 میلیون و یا بیشتر از مناطق مختلف به آن مکان مقدس می آیند و اگر هر کدام آموزش مختصری ببیند می توانند حرکتی مؤثر در کل جهان اسلام باشد، چرا که می دانیم هم فقر مادی و هم فقر اخلاقی وجود دارد و ما باید در کنار توجه به فقر مادی از بین بردن فقر اخلاقی را در نظر بگیریم.

 

حرم علی بن موسی الرضا(ع) بهترین مکان برای فعالیت های فرهنگی است

وی ادامه داد: ما در دنیایی هستیم که فساد زیاد است و شبکه های ماهواره ای و رسانه های ضد دین به دنبال از بین بردن عقاید مردم هستند و چه جایی بهتر از حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) که در مباحث فرهنگی پیش قدم شود، هرچند برنامه های فرهنگی در زمان آیت الله طبسی آغاز شد و این فرصتی مغتم با حضور تعداد بسیار زیادی از مردم است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم رفاه زائران آستان قدس رضوی، عنوان داشت: رفاه حال باعث جاذبه بیشتر می شود؛ ما دو زائر سرا در مشهد مقدس ساخته ایم و افرادی که تاکنون به مشهد نرفته بودند استفاده کردند چراکه مخارج این هتل ها از عهده خیلی ها خارج است و به همین دلیل باید روند ساخت زائرسراهای ارزان قیمت ادامه پیدا کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: برای این که من فقط حرف بدون عمل نزده باشم خودم در مرحله نخست بانی مرکز در حاشیه مشهد شدم و با مرحوم طبسی صحبت کردم و ایشان 5 هزار متر در کنار بلوار حر به ما دادند که کلنگ آن را زده ایم که قرار است یک مسجد، یک مدرسه علمیه، یک کتابخانه بزرگ و تعدادی خانه اساتید در آن مرکز ساخته شود و آن را تقدیم به حضرت رضا(ع) کرده ایم.

 

از حوزه مشهد غافل نشوید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: درست است که مسؤولیت حوزه مشهد از دوش شما برداشته شده است ولی این مانع عنایت شما به حوزه مشهد نمی شود؛ چون پس از قم، حوزه مشهد قرار دارد و می توان از طرف آستان قدس با طلاب هماهنگ شود و افرادی برای تبلیغ به اطراف مشهد بروند تا اصالت فرهنگی اهل بیتی این شهر مقدس حفظ شود.

 

خدمات خود را اطلاع رسانی کنید

وی با بیان این که در اذهان مردم این گونه است که حضرت امام رضا(ع) دارای سرمایه های عظیم است، یادآور شد: خدمات خود را خبر رسانی وسیع کنید و معلوم شود که چه مقدار خدمات به فقرا و مستمندان شده است؛ برخی از من سؤال می کردند شما این قدر وجوهات را چه می کنید؟ که ما در جواب مدارک مسجد سازی، مدرسه سازی و کارهای فرهنگی و شهریه به 400 حوزه در ایران و 10 کشور خارجی را به آن ها ارائه کردیم و آن ها قبول کردند.

 

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به این که ما خودمان از خادمان افتخاری حضرت رضا(ع) هستیم به یکی از عنایات حضرت نیز اشاره کرد و عنوان داشت: برخی می گفتند سفارش کنید در مشهد به ما جا بدهند، و ما هم از مهمان سراها می خواستیم و خیلی از اوقات آن ها علاقه ای به این کار نشان نمی دادند که بنده خودم از حضرت رضا(ع) خواستم عنایتی بکند و چند روز بعد به ما خبر دادند محلی در مشهد است که سابقا زائر سرا بوده و الان متروک مانده است و نذر شده که آن را به یکی از علمای شیراز بدهیم و ما اولین زائر سرا را در آن جا احداث کردیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات