۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۳۰۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان تهران:

کتاب‌های شهید مطهری مطابق با نیازهای روز بود

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه شهید مطهری هر جا احساس تهاجم به دین می کرد، وارد عمل می شد، گفت: کتاب های ایشان مطابق با حوادث خاص جامعه بوده است و با توجه به نیازهای روز نگاشته می شد.
حجت الاسلام مختار نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مختار نظری مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران صبح امروز در جلسه ابلاغ برنامه های نواحی شهرستان های این استان ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، گفت: استاد مطهری دارای جامعیت علمی خاص بود و از جهات مختلف شخصیت ممتازی داشت.

 

وی شهید مطهری را به عنوان دیده بان جهان اسلام دانست و افزود: این نقش از ویژگی های خوب شهید مطهری بود که باید از آن درس گرفت.

 

حجت الاسلام نظری بیان کرد: با مراجعه به کتب شهید مطهری این نکته دریافت می شود که ایشان اشراف کامل به جهان اسلام داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر جا احساس تهاجم به دین می شد، این دانشمند فرزانه وارد عمل می شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان تهران کتب شهید مطهری را به دور از تفنن خواند و تصریح کرد: کتب ایشان مطابق با حوادث خاص جامعه بوده است و با توجه به نیازهای روز نگاشته می شد.

 

وی ادامه داد: با تأمل در کتاب "نظام حقوق زن در اسلام" که تاکنون هم کتابی به جامعیت آن نیامده و دلیل نگارش آن در نشریه "زن روز" سابق خلاصه می شود، در می یابیم که این کتاب در پاسخ به مطالبی بود که در آن نشریه درج شده بود تا ارزش زن را زیر سؤال برد.

 

نظری، شهید مطهری را در نقدهایش خیلی منصف دانست و ابراز کرد: اگر استاد مطهری می خواست نقدی کند، اول نقاط قوت را می گفت و بعد به نقدهایش می پرداخت.

 

وی با بیان اینکه شهید مطهری بسیار متدین و اهل تهجد بود، گفت: ایشان همیشه دائم الوضو و اهل شب زنده داری بودند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: شهید مطهری خدمات بسیاری برای اسلام داشت و کتابهایش همیشه برای بشر قابل استفاده خواهد بود.

 

گفتنی است، وی در پایان وی برنامه های این دفتر در نواحی استان تهران را تشریح کرد و در این باره با مسؤولان دفتر نواحی استان تهران به بحث و گفت‌وگو پرداخت./202/804/ب1

ارسال نظرات