۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۳۰۴

تصویب برنامه ضد اسلامی حزب راست آلمان

اعضای حزب راست‌گرایان افراطی «گزینه جایگزین برای آلمان»(AFD)، که بنابر نظرسنجی‌ها هم‌اکنون سومین حزب پرطرفدار این کشور است، روز گذشته برنامه خود را برای وضع محدودیت‌های بیشتر علیه قوانین مهاجرت و اسلام تصویب کردند.
مخالفت با اسلام

حزب راست‌گرایان افراطی «گزینه جایگزین برای آلمان»(AFD) که سه سال پیش (۲۰۱۳ میلادی) تشکیل شد با ابراز مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی درهای باز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اکنون طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است.

 

به گفته ناظران، با کاهش سیل مهاجرت به آلمان در ماه‌های اخیر، این حزب اکنون روی موضوعات مورد علاقه گروه ضد اسلامی «جنبش اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب» موسوم به «پگیدا» متمرکز شده است.

 

رهبران حزب ضد اسلامی «گزینه جایگزین برای آلمان» مدعی شده‌اند که «اسلام بخشی از آلمان نیست».

 

از جمله موارد این برنامه، ممنوعیت استفاده از نماد‌های اسلامی همچون مناره برای مساجد، پخش اذان و استفاده بانوان مسلمان از روبنده است.

 

بخشی از پیشنویس بیانیه این حزب که در نشست قبلی در شهر اشتوتگارت تدوین شده، بدین شرح است: «ما نباید اشتباهات دهه‌های شصت و هفتاد (میلادی)‌ را تکرار کنیم و به مهاجرت به دید منبع نیروی کار نگاه کنیم.«

 

بر اساس یک نظرسنجی که مؤسسه «اِمینید» برای روزنامه «بیلد ام زونتاگ» انجام داده، این حزب از حمایت ۱۳ درصدی مردم برخوردار است.

 

این حزب به انتخابات سال آینده چشم دوخته تا نمایندگان خود را وارد پارلمان فدرال و ایالتی کند.

 

فراوکه پتری، از رهبران این حزب در نشستی که در اشتوتگارت برگزار شد، گفت: برنامه جدید حزب کمک می‌کند بتوانیم اکثریت را در پارلمان کسب کنیم./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات