۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۴۳۰۷
در سمینار کربلا؛

«هنر بلاغت در خطبه‌های امام علی(ع)» بررسی شد

سمینار علمی «هنر بلاغت در خطبه‌های امام علی(ع)»، روز شنبه در تالار «سیدالاوصیاء» صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد.
سمینار امام علی(ع) در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار «فن بلاغت در خطبه‌های امام علی(ع)»  به مناسبت دومین سالروز انتشار نشریه تخصصی «دواة‌ المحکمة» که از سوی بخش زبان عربی وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) منتشر می‌شود، برگزار شد.

 

«حیدر السلامی»، رییس بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی در این باره گفت: در این سمینار علمی که دیروز برگزار شد، به مسائل فنی و بلاغی موجود در خطبه‌های امام علی(ع) پرداخته شد.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این سمینار، معرفی بیشتر جنبه لغوی و زبانی خطبه‌های امام علی(ع) و ترویج تفکر و اندیشه‌ این امام همام بود که اندیشه علوی همان تفکر اسلامی صحیح است که به برادری اسلامی و میانه‌روی دعوت می‌کند.

 

السلامی اظهار داشت: این سمینار دارای بخش‌های مختلفی بود که سخنرانی با موضوع «هنر بلاغت در خطبه‌های امام علی(ع)» و طرح مباحثی در زمینه ادبیات، زبان و بلاغت از جمله بخش‌های آن بود.

 

«لطیف القصاب»، مسؤول بخش زبان عربی آستان مقدس حسینی نیز در این باره گفت: این سمینار همزمان با دومین سالروز انتشار مجله «دواة المحکمة» که نشریه‌ای تخصصی در زمینه میراث زبانی، ادبیات، علوم بلاغت و شیوه‌های تدریس زبان و ادبیات عربی است، برگزار شد.

 

اساتید دانشگاه و متخصصانی در حوزه زبان و ادبیات عرب از دانشگاه‌های جنوب و مرکز عراق در این سمینار حضور داشتند./980/ب102/د

ارسال نظرات