۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۴۳۰۹
امام جمعه موقت ساری:

دوری از مفاهیم متعالی قرآن جامعه را در مسیر انحراف قرار می دهد

امام جمعه موقت ساری با بیان این که قرآن روش درست زيستن را به انسان مي‌آموزد، گفت: مفاهیم و ارزش های متعالی قرآنی تضمين کننده سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي انسان است و هر اندازه انسان از قرآن فاصله بگيرد، دچار خسران خواهد شد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در نشست شورای توسعه قرآنی استان، گفت: قرآن کريم در برگيرنده هدايت و سعادت انسان در دنيا و آخرت بوده و در همه مراحل زندگي رهبر و راهنماي انسان به سوي کمال است.

 

وی با بیان این که قرآن روش درست زيستن را به انسان مي‌آموزد، افزود: مفاهیم و ارزش های متعالی قرآنی تضمين کننده سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي انسان است و هر اندازه انسان از قرآن فاصله بگيرد، دچار خسران خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زندگي قرآني براساس رعايت مقررات، عدالت، احسان، صفا و صميميت است، خاطرنشان کرد: مردمي که اين‌گونه زندگي کنند، داراي اطمينان خاطر و آسايش خواهند بود و سعادت ابدي و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: قرآن کریم اصلي هدايتگر و تربيت کننده افراد و جوامع بشري به سوي کمال و نيل به ارزش‌هاي اخلاقي و انساني است.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأكيد بر اين‌كه بايد زمينه حفظ قرآن كريم در كشور فراهم شود، گفت: حفظ قرآن کريم محور اصلي در اين حوزه بوده و زمينه انس با قرآن كريم را افزايش مي‌دهد.

 

وی با بيان اين‌كه ما بايد زمينه حفظ قرآن را در جامعه فراهم كنيم، عنوان كرد:‌ هدف از حفظ قرآن، تدبر و هدف از تدبر، تفسير و هدف از تفسير فراهم كردن زمينه انس با قرآن و عمل به قرآن در زندگي است.

 

حجت الاسلام قاسمی تأكيد كرد:‌ حفظ قرآن آثار فراواني را به همراه دارد كه نخست ارتباط تنگاتنگ با قرآن كريم فراهم كرده و موجب پيدايش يك انس اوليه در انسان مي‌شود و ديگر اين‌که فرد وارد مباحث ترجمه و مفاهيم و تدبر مي‌شود، همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند؛ حفظ مقدمه تدبر در قرآن است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به حديثي از علي‌(ع) كه فرمود: «در قرائتي كه تدبر در آن نيست هيچ خيري نيست‌»، گفت: وقتي در زمينه حفظ حركت كرديم در روخواني و روان‌خواني قرآن نيز قوي مي‌شويم و وارد بحث تدبر و توجه و تفسير خواهيم شد و كم كم نور قرآن در وجود انسان رخنه پيدا مي‌كند و خيلي از اصول قرآن وارد زندگي فرد مي‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: به‌ عنوان يك مسلمان بايد به‌گونه‌اي زندگي كنيم كه قرآن را حفظ شويم؛ چرا كه براي حفظ دو روش وجود دارد برخي‌ها قرآن را حفظ مي‌كنند و برخي‌ها قرآن را حفظ مي‌شوند.

 

وی با اشاره به اين‌كه بزرگترين حق پدر بر فرزند، آموزش قرآن كريم به وي است، اظهار كرد: امير‌مؤمنان(ع) فرموده است: اگر چيزي را از كودكي به انسان بياموزند مثل اين است كه روي سنگي سخت، نقشي بسته باشند كه هرگز پاك نخواهد شد.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: بهترين شيوه براي جذب كودك به قرآن كريم، استفاده از اهرم بشارت و تشويق است نه تنبيه و تهديد، چرا كه بدين وسيله مي‌توان فرزند را براي بهره‌مندي بيشتر از كلام الهي در سنين بالاتر آماده و مهيا كرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اين‌كه دشمن، عظمت قرآن را درك كرده و به همين خاطر، قرآن و جايگاه ولايت را هدف گرفته است، بيان كرد: صلابت دين ما، به قرآن و اهل بيت(ع) است و ما بايد براي مبارزه با دشمن و نجات خود، پيوندمان را با اين دو اصل مهم تقويت كنيم./950/202/ب2

ارسال نظرات