۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۴۳۱۳

ماهنامه ماهک در ایستگاه هفتاد و دوم

شماره 72 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتاد و دومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «امام زمان عزیز»، «یک باغ، پر از شکوفه»، «سلام امام خوبم»، «داستان/ غول گردالو»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «حرف جامانده» و «بیا به شهر ما» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: «برای بابابزرگ آب آوردم، گفت: سلام بر حسین! همیشه وقتی بابابزرگ می‌خواهد آب بخورد اسم امام حسین را می آورد. چند شکلات به من داد و گفت: امروز روز تولد امام حسین علیه السلام است. شکلات‌ها را گرفتم و لبخند زدم: سلام بر حسین!».

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «سرگرمی»، «سرباز کوچک»، «دانستنی های مهدوی»، «16 اردیبهشت بعثت پیامبر»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما»، «پسر مهربان، دختر خوب!» و «مناجات» اشاره کرد.

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان 16 اردیبهشت مبعث پیامبر می‌خوانیم: مسجدالنبی یا مسجد نبوی یا مسجد پیامبر، یکی از سه مسجد مهم مسلمانان است. چون آرامگاه پیامبر اسلام در ان واقع شده است به حرم محمد یا حرم نبوی نیز مشهور است و از زیارتگاه های مهم مسلمانان به شمار می‌رود.

 

مسجد نبوی مسجدی تاریخی است که در شهر مدینه بنا شده است. این مسجد را پیامبر اسلام در نخستین روزهای ورود به مدینه به دست خود و با کمک یارانش ساخت.

 

آرامگاه پیامبر اسلام که در منزل او واقع بود، پس از توسعه مسجد در آن قرار گرفت. این مسجد از معروف ترین مسجدهای مسلمانان و از مهم ترین زیارتگاه های آنها به شمار می آید.

 

هفتاد و دومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه اردیبهشت ماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات