۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۲۴۳۱۶
حجت الاسلام پرورش:

شهید مطهری انقلاب را به سمت اسلام ناب سوق می‌داد

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی شهید نصراصفهانی گفت: شهید مطهری خط مشی اصیل و ناب اسلام را ترسیم و انقلاب را به سمت آن سوق می داد و به همین علت هم مورد بغض کسانی قرار گرفت که می خواستند تعریفی التقاطی و منحرف از اسلام ارائه دهند.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز معلم ویژه معلمان و اساتید منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد، گفت: اگر معلم ارزش پیدا کرده است به واسطه ارزشی است که خداوند متعال به علم داده است، این مطلب برگرفته از متون اسلامی است، با توجه به آیات و روایات ارزش انسان به دو عامل ایمان و علم بستگی دارد.

 

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: تفکری انحرافی بیان می دارد دین سبب رکود است، این تفکر که برخی آن را در سر می‌پرورانند در واقع جفایی است که در حق ادیان الهی شده است، مارکس با مطرح کردن اینکه دین افیون توده‌ها است و عامل تخدیر انسان ها است سعی در منزوی کردن دین در زندگی طرفداران خود داشت.

 

اسلام سران برخی کشورهای عربی شامل تعابیر مارکس می‌شود

وی در ادامه افزود: دینی سبب افیون توده‌ها است که از سوی سردمداران منحرفی چون معاویه و معاویه های زمان به انحراف کشیده شده باشد، خط اصیل و روشن دین اسلام که توسط ائمه معصومین(ع) در اوج خفقان و ستمگری سردمداران کفر، نگهداری و به نسل های بعد منتقل شد از تمام این اتهامات مصون است و در آن انحرافی وجود ندارد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی شهید نصر اصفهانی، اظهار کرد: اسلامی که اکنون سردمداران برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی دارند نیز شامل حال برداشت مارکس از دین است و گرنه دین مبین اسلام که در تفکرات و اندیشه های اسلامی شهید مرتضی مطهری به چشم می خورد نه تنها مانع پیشرفت انسان نیست بلکه با آن می توان قله های رفیع انسانیت را در نوردید و به جایی رسید که به ذهن هیچ انسان خاکی حتی خطور هم نخواهد کرد.

 

وی شهید مطهری را سنگرنشین مبارزات موثر علیه تفکرات منحرف درباره دین به ویژه دین مبین اسلام معرفی کرد و گفت: این شهید بزرگوار که شهید اندیشه و تفکر روشن اسلامی است با نگاشتن کتاب‌هایی چون کتاب «ایمان و مذهب» مطالبی ارزنده در نقد نظریه مارکس مطرح می کند.

 

شهید مطهری انقلاب را به سوی خط اسلام ناب سوق می‌داد

حجت الاسلام پرورش با اشاره به نگرش شهید مطهری نسبت به ادیان و اسلام، خاطرنشان کرد: شهید مطهری خط مشی اصیل و ناب اسلام را ترسیم و انقلاب را به سمت آن سوق می داد و به همین علت هم مورد بغض کسانی قرار گرفت که می خواستند با تعریفی التقاطی و منحرف از اسلام، انقلاب را منحرف ساخته و از دستاوردها و آرمان های اصلی خویش دور سازند و عاقبت هم به دست همان مزدوران به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

 رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه ضمن گرامیداشت روز معلم بار دیگر به ارزش علم در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: آنچه در قرآن کریم به آن تاکید شده این است که اگر کسی می خواهد دارای ارزش باشد باید عالم باشد و این علم است که به انسان رفعت مقام می بخشد.

 

علم باید انسان را به ذات الهی سوق دهد

وی با بیان اینکه هر علمی دارای چنین ویژگی نیست گفت: همین علم گاهی اوقات سبب حجابی خواهد شد که انسان را از نور معرفت الهی باز می دارد، با توجه به آیات و روایات علمی با ارزش است که انسان را به خضوع و خشوع در مقابل ذات اقدس الهی سوق دهد.

 

حجت الاسلام پرورش در پایان خطاب به معلمان و اساتید گفت: اگر علم در هر تخصصی در راستای ارزش های الهی به کار گرفته شود با ارزش است در غیر این صورت همان علم پرده ای می شود و انسان را از رسیدن به خوشبختی و عاقبت به خیری قطعا دور خواهد ساخت./202/1304/ب1

 

ارسال نظرات