۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۲۴۹۶۸
امام جمعه همدان: 

عالی‌ترین مقام انسانی نائل شدن به حقيقت عبودیت است

نماينده ولي فقيه در استان همدان با بیان این‌که عالی‌ترین مقام انسانی نائل شدن به حقيقت و بندگي خداوند است، گفت: حقیقت عرفان ناب اسلامی، رسیدن به مقام شهود است.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آيت الله غياث الدين طاها محمدي، نماينده ولي فقيه در استان همدان امروز در همایش بزرگداشت شيخ محمود شبستري که در شهرستان شبستر برگزار شد، با اشاره به این‌که رسیدن به مقام عبودیت بدون درک حقیقت ممکن نیست، اظهار داشت: حقیقت عرفان ناب اسلامی، رسیدن به مقام شهود و عبودیت حق مسلم است.


وی با تأکید بر این‌که انسان براي رسيدن به عبوديت و حقيقت بايد از مجاز عبور كند، تصریح کرد: با مطالعه آثار و احوالات شيخ محمود شبستري می توان به این مسأله دست یافت که عالم وارسته و عارف دلباخته برای رسیدن به مقام عبودیت دل در گرو حبل الهی سپرد تا به لقاءالله برسد.


امام جمعه همدان با بیان این‌که عالی‌ترین مقام انسانی نائل شدن به حقيقت و بندگي خداوند است، خاطرنشان کرد: شيخ محمود شبستري غرق تماشاي حق و حقيقت از خودش خبر نداشت و تنها توجهش خدا بود، به عبارت دیگر از احوالات شیخ می توان یافت که عاشق برای رسیدن به معشوق، غرق تماشا شده است.


آيت الله طاهامحمدي در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت شخ محمود شبستری، خواستار معرفی عرفان ناب اسلامی به نسل جوان جامعه شد و اظهار داشت: می‌توان از احاديث، اخبار، روايات و آيات الهی دريافت كه در اسلام بارها بر عرفان نظری و عملی تأكيد شده است.


وی با اشاره به این‌که عرفان از جنس شهود است، تصریح کرد: منكران عرفان كه عمدتاً دشمن شيعه و اسلام هستند، در‌صدد گسترش عرفان‌های غيراسلامی در جامعه بوده و سعی می‌كنند تا جوانان ما را از سير الی‌الله به انحراف بكشانند، گسترش عرفان های کاذب در راستای اهداف دشمنان اسلام و تشیع است.


گفتنی است، همايش ملي بزرگداشت اين شيخ عرفان امروز در زادگاهش شبستر به مناسبت ثبت هفتصدمين سال تاليف گلشن راز و نامگذاري سال هاي 2016 و 2017 از سوي يونسكو به نام اين عارف نامي ايراني برگزار شد./935/202/ب3

ارسال نظرات