۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۲۴۹۷۹
عضوكميسيون فرهنگي شوراي شهر كاشان مطرح کرد؛

تغيير جايگاه امر به معروف با نهي از منكر

عضوكميسيون فرهنگي شوراي شهر كاشان با اشاره به عوض شدن جايگاه مهم فريضه امر به معروف با نهي از منكر، گفت: امروز به جاي اينكه ابتدا امر به معروف شود و بعد نهي منكر شود، ابتدا نهي از منكر مي شود و بعد به دنبال امر به معروف هستند.
علي هاشمي طاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، علي هاشمي طاهري بعدازظهر امروز به مناسبت روز شوراها در نشست خبري با خبرنگاران با تبريك روز شوراها و مبعث پيامبراكرم(ص) فعاليت هاي فرهنگي ديربازده خواند وگفت: دستاورهاي فعاليت هاي فرهنگي برخلاف فعاليت عمراني كه در همان لحظه پيش روي مخاطب است و بروز ظهور دارد، هزينه بر و زمانبر است تا براي عموم بروز ظهور داشته باشد.

 

وي با اشاره به اينكه همه دولت هاي گذشته در بحث هنجارها كوتاهي كرده اند يادآور شد: اگر دولت هاي گذشته در زمينه هنجارها عملكرد خوبي داشتند امروز نبايد جامعه  شاهد انواع ناهنجاري هاي، اعتياد و طلاق و سرقت در جامعه باشيم.

 

به گفته وي، از ابتداي انقلاب تا كنون در رابطه با هنجارهاي جامعه كوتاهي و اهمال شده است و آنگونه كه بايد و شايد به آن توجه نشده است و در اولويت هاي چندم قرار داشته است.

 

هاشمي طاهري با تأكيد بر تقويت هنجارهاي فرهنگي توسط دستگاه هاي متولي فرهنگي گفت: امروز يكي از معضلات فرهنگي جامعه بدحجابي است كه در برخي از شهرهاستان از مرز بدحجابي نيز گذشته است و فرهنگ حجاب و عفاف را خدشه داركرده است.

 

وي با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ مبني بر اين كه فرهنگ مانند هوا است كه اگر هوا ناسالم باشد تنفس در آن همراه با مشكل است گفت: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان به عنوان متولي امور فرهنگي شهرستان با  اختصاص اعتبارات لازم در اين زمينه فعال است.

 

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر كاشان در ادامه با اشاره به عوض شدن جايگاه مهم فريضه امر به معروف با نهي از منكر،گفت: امروز به جاي اينكه ابتدا امر به معروف شود و بعد نهي منكر شود، ابتدا نهي از منكر مي شود و بعد به دنبال امر به معروف هستند.

 

هاشمي طاهري همچنين از موازي كاري فعاليت فرهنگي و نگرش آماري به فعاليت هاي فرهنگي به عنوان يكي از آفت هاي اين بخش نام برد و تأكيد كرد: فعاليت هاي فرهنگي كه نيازمند تخصص است بايد توسط دستگاه هاي متولي فرهنگي انجام شود و به دنبال آمار و گزارش براي فعاليت ها نباشند.

 

وي يادآور شد: در فعاليت هاي موازي امورفرهنگي شهرستان، همه درخواست كمك و مساعدت از شوراي شهردارند، در حالي است كه هر گونه فعاليت فرهنگي انجام شده در شهرستان كاشان انجام شده است، يك پاي ثابت آن شوراي شهر بوده است.

 

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهركاشان، فعاليت هاي فرهنگي را نيازمند همكاري بين بخشي همه دستگاه ها و ارگان هاي متولي دانست و با انتقاد از رسانه ملي به دليل بي توجهي به بحث فرهنگي گفت: بيشتر زمان برنامه هاي صدا و سيما به تبليغات اختصاص داده شده است.

 

هاشمي طاهري با تأكيد بر استفاده ازجمله پيوست فرهنگي در تبليغات محيطي سطح شهرستان كاشان گفت: از اين پس، نصب هرگونه تابلو و بنرتبليغاتي در سطح شهرستان كاشان نيازمند داشتن يك جمله پيوست فرهنگي خواهد بود.  

 

وي در ادامه با گلايه از مسؤولان استان اصفهان به دليل عدم اختصاص يك قطعه زمين براي احداث باغ موزه دفاع مقدس دركاشان گفت: عليرغم درخواست هايي كه در اين زمينه توسط آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان از مسؤولان استان اصفهان شده است اما تاكنون به اين درخواست ها پاسخ مثبت داده نشده است.  

 

عضوكميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر كاشان، در ادامه با اشاره به فعاليت مهم و ارزشمند و تخصصي مؤسسه اميرالمومنين(ع) در بخش هاي مختلف قرآن و نهج البلاغه و معرفي شهرستان كاشان به عنوان شهر نهج البلاغه در كشور گفت: اين مؤسسه براي ادامه فعاليت هاي خود نيازمند پشتيباني همه جانبه دستگاه هاي متولي امورفرهنگي شهرستان كاشان است./1307/202/ب3  

ارسال نظرات