۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۲۴۹۸۱
آیت الله حیدری:

کتاب های شهید مطهری ترویج دهنده فرهنگ اسلامی است

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت کتب شهید مطهری و این که پشتوانه فکری نظام اسلامی هستند، گفت: نشر کتب این شهید بزرگوار در خارج از کشور و ترجمه آنها به زبان های گوناگون عملی در نشر فرهنگ اسلامی است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با حضور در برنامه «مفاخر» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به مقام علمی شهید مطهری و تحصیل در حوزه علمیه و بهره مندی از محضر اساتیدی همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی(ره) گفت: ایشان اصل اسلام را درک و با هوش بی نظیر خود در زمینه های حکمت، کلام، فلسفه، حدیث، فقه، اخلاق و اصول سرآمد شدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهید مطهری در علوم گوناگون دینی صاحب نظر هستند، خاطرنشان کرد: ایشان بر فلسفه شرق و غرب آگاه و با زبان نسل جوان و انسان های فرهیخته آگاهی کاملی داشتند.

 

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: شهید مطهری آموزه های دین اسلام را با توجه به ارتباط تنگاتنگ خود با دانشگاه، اساتید و دانشجویان به زبان آنها و با بیان شیوا تبیین و استقبال فراوانی از این شیوه نشر معارف دینی صورت گرفت.

 

آیت الله حیدری ابراز داشت: جامعه دوران زندگانی شهید مطهری درگیر افکار کمونیستی و لیبرالی مروج بی دینی و بی خدایی که رژیم شاهنشاهی به ترویج و حمایت از آنها پرداخت، بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه افزود: شهید مطهری نسبت به تفکر التقاطی اسلامی غربی که بسیاری از شیفتگان فرهنگ غرب به آن تمایل داشتند، موضع گرفته و این تفکر را فریبنده و تشویش کننده واقعیت می دانستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که شیفتگان فرهنگ غرب تلاش فراوانی برای نزدیک ساختن دین با فرهنگ شرق و غرب داشتند، خاطرنشان کرد: این گونه افراد از فرهنگ دینی کم بهره بودند و شهید مطهری با استدلال های علمی به رویارویی پرداخت و کاستی های این گونه تفکرات را آشکار ساخت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بصیرت دینی شهید مطهری که برخواسته از اخلاص در خدمت به دین، ملت ایران، جوانان مؤمن و تخصص در علوم دینی است، ابراز داشت: ایشان به فرهنگ شرق و غرب آگاهی کامل داشتند و پس از شهادت، افکار و کتاب های وی در داخل و خارج از کشور و به زبان هاب مختلف ترجمه و از جمله عوامل ترویج و نشر تفکر اسلامی در جهان هستند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت کتب تألیفی این شهید بزرگوار که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره کرده اند، گفت: هر نظام سیاسی نیاز به پشتیبانی فکری دارد و کتب این شهید بزرگوار پشتوانه نظام اسلامی هستند./9456/203/ب2

ارسال نظرات