۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۹۸۴
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

پاسخگویی به شبهات از وظایف بسیج طلاب است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج طلاب نقشی مهم در کشور داشته است، گفت: : مهمترین فعالیت‌های بسیج طلاب در زمینه هدایت و بصیرت افزایی در حوزه علمیه و طلاب جوان و حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و پاسخگویی نسبت به شبهات مطرح شده در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، بعداز ظهر امروز در حاشیه همایش اساتید حوزه علمیه اصفهان، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به نقش روحانیت شیعه در تبیین گفتمان نبوی و علوی و مقابله با گفتمان‌های انحرافی، گفت: امام خمینی با نگاه انقلابی و تسلط بر مبانی دینی و فقهی زمینه حاکمیت اسلام را در کشور فراهم نمود.

 

وی در ادامه افزود: بسیج شجره طیبه‌ای بود که توانست در جای‌جای کشور ایفای نقش کرده و از کیان اسلام دفاع کند، هم در دفاع مقدس که جنگ سخت بود و هم در جنگ نیمه سخت و جنگ نرم به خوبی از اسلام دفاع کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بسیج اساتید را دارای نقشی مهم و سازنده و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: بسیج طلاب نقشی مهم در کشور داشته است و از نظر سازمانی تحت نظر نمایندی ولی فقیه قرار داده شد، امروزه بیش از 140 هزار طلبه بسیجی خواهر و برادر در کشور مشغول فعالیت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج اساتید حوزه علمیه که نقش هدایت مجموعه بسیج طلاب را برعهده دارد در گذشته شکل نگرفته بود، عنوان کرد: طی یک سال گذشته با عنایات و حمایت مراجع بزرگوار و حوزه علمیه قم، بسیج اساتید حوزه علمیه قم شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: اصرار ما بر این بود که در حوزه علمیه اصفهان که از نظر قدمت و عمق و وسعت دارای ارزش بسیار بالایی است بسیج اساتید شکل بگیرد که با موافقت آیت الله مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد به حمدالله امروز شاهد آغاز به کار بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن ابراز شگفتی از ظرفیت بالا و عمق علمی جامعه روحانیت و حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در این ایامی که متعلق به استاد شهید مطهری است و در شرایطی که همایشی برای تجلیل از اساتید گرانقدر حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود فرصتی مناسب در اختیار ما قرار گرفت تا بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان آغاز به کار کند.

 

وی پیرامون محور فعالیت‌های بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج طلاب در زمینه هدایت و بصیرت افزایی در حوزه علمیه و طلاب جوان و حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و پاسخگویی نسبت به شبهات مطرح شده در جامعه است، باید از بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه به عنوان هادی سیاسی در سطح جامعه استفاده کرد./1304/302/ب3

 

ارسال نظرات