۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۹۸۸
آیت الله ایمانی:

اقدام شایسته ای برای تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت انجام نشده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: پس از سفر رهبر انقلاب به استان فارس تاکنون اقدامی شایسته در تحقق کلیدواژه‌های سفر رهبری به فارس انجام نشده است.
آیت الله اسدالله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در نشست سومین حرم اهل بیت(ع) که به منظور گرامیداشت هشتمین سالروز سفر رهبر انقلاب به استان فارس در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین کلید واژه سفر مقام معظم رهبری به فارس، عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است، پس از سفر رهبر انقلاب به استان فارس تاکنون اقدامی شایسته در تحقق کلیدواژه‌های سفر رهبری به فارس انجام نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل بیان شده از سوی رهبر انقلاب در مورد فارس و شیراز عملیاتی نشده، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ستادی متشکل از علما، دانشمندان، نخبگان و شخصیت‌های مؤثر فارس در استان راه‌اندازی شود و در این زمینه فعالیت موثر داشته و کار عملیاتی انجام دهند.

 

نماینده ولی‌‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه این استان در سال‌های اولیه ظهور اسلام پذیرای اسلام بوده است گفت: این استان همزمان با رشد اسلام، توسعه و تعالی پیدا کرده به طوری که در دوره‌های مختلف میزبان اهل‌بیت(ع) و خاندان نبوت بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به تاریخ قبرستان دارالسلام شیراز تصریح کرد: این قبرستان بعد از قبرستان بقیع و ابطح یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های اسلامی بوده که تاکنون بلاتکلیف رها شده است.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه این قبرستان بیش از یک‌ هزار و  300‌سال قدمت دارد، افزود: متأسفانه دارالسلام شیراز مورد بی‌مهری، کم توجهی و بی‌رغبتی همگان قرار گرفته در حالی که این یک سند تاریخی پر اهمیت است و باید در ساماندهی آن تسریع شود.

 

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب پیرامون در قله بودن استان فارس، اظهار داشت: در قله بودن فارس یک شبه و بدون تلاش حاصل نشده است، بلکه مقاومت و ایستادگی و برنامه علما و بزرگان فارس سبب شده تا مردم این خطه به قله برسند.

 

نماینده ولی‌‌فقیه در استان فارس با اشاره به لقب دارالعلم بودن شیراز گفت: رهبر انقلاب فرمودند که شهر شیراز دارالعلم است و این ویژگی هنوز هم در این شهر جاری و ساری است اما قدردان آن نیستیم و دانشگاه‌های ما نیز در دو سال گذشته افت کرده است./919/202/ب2

ارسال نظرات