۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۴۲۴۹۹۷
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد:

شهر آفتاب به عنوان محل برگزاری نمایشگاه مزیت‌های زیادی دارد

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب پلی برای ارتباط با تعامل فرهنگی جهان و به خصوص کشورهای اسلامی است.
نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری رسا،حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی تهران روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب پلی است برای ارتباط با تعامل فرهنگی جهان و به خصوص کشورهای اسلامی است.
 

وی تصریح کرد: نمایشگاه در فضای جدید با امکانات و تجهیزات در فضای گسترده برگزار شده است و  بیرون از شهر بودن نمایشگاه هم یک مزیت است  و این را به فال نیک می گیریم و گرچه ممکن است در آغاز با برخی کاستی‌ها هم روبرو می‌شویم و این‌ها در روز‌های اول  طبیعی است و امیدواریم در سال‌های آینده این ایراد‌های حداقلی هم بر طرف شود. با همکاری نهاد‌های مختلف این همایش فرهنگی را به نحو احسن برگزار کنند.

 

وی در ادامه افزود: شهر آفتاب، به عنوان محل برگزاری  نمایشگاه کتاب حداقل به مدت پنج سال به صورت رایگان در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد.

 

نوش آبادی تصریح کرد: دولت باید تلاش کند تا مردم دسترسی آسان‌تری به کتاب پیدا کنند و کتاب‌خوانی در کشور به عنوان یک ارزش نهادینه شود  و تبدیل به یک فرهنگ شود و به کتاب و مطالعه اهمیت داده شود. توسعه‌ کتاب‌خوانی نیازمند توسعه‌ی مراکز عرضه کتاب است و در نتیجه باید در مکان‌‌های عمومی عرضه کتاب را توسعه دهیم و بتوانیم کتاب‌خوانی را با توسعه‌ی عرضه‌ی کتاب‌خوانی گسترش دهیم و باید کتاب را در فضا‌های متعددی  در دسترس باشد.

 

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب باعث آشتی و انس بین مردم، ناشران و فرهیختگان خواهد شد. نمایشگاه کتاب امسال در نوع خودش بی‌نظیر است. در این دوره از نمایشگاه کتاب  بیش از دوهزار ناشر داخلی حضور دارند. 300 غرفه خارجی مسئول عرضه کتاب‌های 6 هزار ناشر خارجی هستند. بنابراین این یک اتفاق مبارک است که ما توانستیم از ناشران خارجی دعوت کنیم در این رخداد بزرگ فرهنگی کشور حضور پیدا کنند.

 

نوش‌آبادی به این نکته اشاره کرد: امسال نظارت کامل و دقیق محتوایی بر کتاب‌های خارجی صورت می‌گیرد و  مشکلی در بخش  کتاب‌‌های خارجی نخواهیم داشت. از عرضه‌ی آثاری که سبب اختلاف می‌شود جلوگیری شده است و هم‌چنین مانع عرضه‌ی آثاری می‌شویم که  افراطی‌گری  را ترویج می‌کنند.
 

وی در ادامه افزود: 900 غرفه در بخش ناشران عمومی، 360 غرفه در ناشران دانشگاهی، 270 غرفه در بخش ناشرات کودک و نوجوان و 140 غرفه در ناشران آموزشی و همچنین تعداد دیگری در اختیار نهادها و سازمان‌‌های دولتی قرار گرفته است که جمعا 2هزار غرفه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد.

 

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی رحمة الله علیه قرار دارد./998/د102/ق

 

منبع: ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

ارسال نظرات