۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۹۹۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

رسالت شوراهای اسلامی تلاش برای رشد و رفاه مردم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که رسالت شوراهای اسلامی تلاش برای رشد و رفاه مردم است، گفت: نباید در مسائل تک‌ روی انجام شود، به ویژه در شوراها تک روی معنایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عصر امروز در همایش شورای اسلامی شهر و روستا این استان، اظهار داشت: افرادی که در شوراها پذیرفته می‌شوند از جنس مردم هستند که باید در راه رشد و رفاه مردم بکشوند و در فکر آن‌ها باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهمیت مشورت در انجام امور، تصریح کرد: نباید در مسائل تک‌ روی انجام شود و به ویژه در شوراها تک روی معنایی ندارد، اعضا باید کنار هم بنشینند و همراه یکدیگر تصمیمی را تصویب و مصوبه را اجرایی کنند.

 

امام جمعه شهرکرد به بیان حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: این حدیث چهار ویژگی را برای منتخبان مردم بیان می‌کند که یکی از آن‌ها عاقل بودن است و این عقل نقطه مقابل جنون نیست بلکه به این معنا است که شخص باید ویژگی‌های بلند یک انسان عاقل را داشته باشد و در هر جایگاهی قرار گرفت حق آن را ادا کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: دیگر ویژگی لازم که در این حدیث به آن پرداخته شده است تدین و آزادمردی است؛ به این معنا که منتخب مردم نباید راضی شود یک سر سوزن حق مردم ضایع شود و باید رضای خدا را بر همه امور ترجیح دهد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که صداقت در کارها باید ویژگی سوم منتخب مردم باشد، خاطرنشان کرد: شخص منتخب باید با مردم مثل برادر عزیزتر از جان صادق و آن‌ها را دوست داشته باشد و نباید در وادی‌های دل به دست آوردن، خدا را فراموش کند و دروغ بگوید.

 

امام جمعه شهرکرد امین بودن را ویژگی چهارم لازمه منتخبین مردم دانست و تصریح کرد: منتخب مردم باید امین اسرار شهر و روستا و کارهایی که به او سپرده شده است باشد.

 

این مقام مسؤول شناخت حیطه‌های کاری را مسأله‌ای عام عنوان کرد و گفت: انسان تا جایی حق دارد نظر دهد که حکم خدا مشخص نباشد و هر جا حکم خدا مشخص بود جای مشورت نیست بلکه مشورت در اموری که خداوند به انسان واگذار کرده و خواسته با یکدیگر فکر کنند باید صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان از جمله وظایف مهم این مقطع را توجه به دین مردم دانست و ادامه داد: در کنار فراهم کردن وسایل آرامش همانند مسائل مربوط به عمران شهرها، آبادانی روستاها و... باید به فکر مساجد، نماز جماعت، مفاسدی که در شهرها  و روستاها شکل می‌گیرد و آسیب‌های که در روستاها و شهرها به وجود می‌آیند و نسل جوان را نابود می‌کنند باشیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات