۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۰۰۰
امام جمعه موقت‌ كاشان:

انس با قرآن سپر وسوسه هاي شيطاني است

امام جمعه موقت شهرستان كاشان گفت: جواناني كه با قرآن انس دارند و مأنوس با قرآن هستند، خود رادر برابر ناملايمات و وسوسه هاي نفساني و شيطاني حفظ و بيمه مي كنند.
اختتاميه مرحله منطقه اي سي و يكمين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان در دانشگاه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار بعداز ظهر امروز در مراسم اختتاميه مرحله منطقه اي سي و يكمين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان در تالار آزادي دانشگاه كاشان با تأكيد بر تدبر در قرآن گفت: تا عمق قرآن را درک نکنيم نمي توانيم به سرمنزل مقصود برسيم.

 

وي با اشاره به اينكه انسان هنگامي كه گوهري در اختيارش باشد مي تواند آن را حفظ كند و به ارزش آن واقف باشد يادآور شد: شما دانشجويان با اين راهي كه پيموديد و قرآن را سرمشق زندگي خود قرار داديد گوهرگرانبهايي را در وجود خود پرورش داده ايد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، بر حفظ و پاسداري از اين گوهر گرانبها را تاكيد كرد و افزود: جواناني كه با قرآن انس دارند و مأنوس با قرآن هستند، خود رادر برابر ناملايمات و وسوسه هاي نفساني و شيطاني حفظ و بيمه مي كنند.

 

امام جمعه موقت كاشان گفت: دوستي و انس با قرآن سپري محكم در برابر دسيسه هاي شيطاني و وسوسه هاي نفساني است.

 

وي علم همراه با قرآن را با ارزش دانست و به دانشجويان تاکيد کرد: شما دانشجويان سعي کنيد شما در کنار تلاش قرآني، تلاش علمي خود را نيز داشته باشيد و همانگونه که در اين عرصه رشد و نمو کرديد در برابر توسعه علمي و سنگر دانش نيز کمر همت ببنديد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار با تجليل از برگزار كنندگان اين محفل قرآني و دانشجويان شركت كننده در اين مسابقات گفت: شما دانشجويان كه در اين سنين جواني در محيط دانشگاهي با قرآن مأنوس شديد و تحت تأثير تهاجمات فرهنگي قرار نگرفتيد و متوجه باشيد كه اجر شما نزد خداي متعال و حضرت ولي عصر(عج) محفوظ است.

 

وحيد صدوقي دبير اجرايي مرحله منطقه اي سي و يکمين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشجويان نيز، تعداد شرکت کنندگان اين دوره مسابقات را 128 نفر كرد و با اشاره به اينكه از اين تعداد 78 خانم و 50 نفرآقا هستند يادآور شد: اين تعداد دانشجو از 31 دانشگاه مناطق 4 و 6 کشور در اين دوره از مسابقات شرکت کردند.

 

وي يادآور شد: پس از دو روز رقابت، 18 نفر دانشجوي خانم و 18 نفر دانشجوي آقا، در مجموع 36 دانشجو، در رشته هاي قرآني قرائت، ترتيل، قرائت تحقيق، حفظ 5 جزء،10 جزء و 20جزء به عنوان برگزيده اين دوره مسابقات معرفي شدند./1307/202/ب3

ارسال نظرات