۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۴۵۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

نقش مؤثر خانواده و جامعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه خانواده نخستین جایی است که در آنجا می‌توانیم به ترویج فرهنگ کتاب خوانی روی آوریم، گفت: اگر والدین در خانواده مشغول مطالعه باشند با این کارشان بر فرزندان خود نیز تأثیر خواهند گذاشت.
 کتاب

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در رابطه با خواندن و اهمیت کتاب خوانی همین بس که خداوند نخستین سوره ای که بر پیامبر(ص) نازل می کند سوره اقرأ و سوره علق است، بیان کرد: خداوند می فرماید اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، البته هرخواندنی را هم نمی توان مفید دانست بلکه خواندن بنام خدا مؤثر است و حتی اگر خواندن با نام خدا هم شروع شود این خوب است.

 

وی ادامه داد: خواندن باید دارای محتوا و ثمره ای باشد و خواندن تنها فایده ای ندارد و باید خواندنی باشد که مورد عمل و بر روی فرد اثر گذار باشد.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه اولین جای که می توانیم به ترویج فرهنگ کتاب خوانی روی آوریم خانواده است، ابراز کرد: اگر والدین در خانواده مشغول مطالعه باشند با این کارشان بر فرزندان خود نیز تأثیر خواهند گذاشت.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: شهید باهنر گفتند که پدرشان سواد زیادی نداشت ولی ما وقتی مشغول مطالعه بودیم پدرمان قرآن را باز می کرد و سوره های را که حفظشان بود را می خواندند و این با عث می شد که ما بیشتر مطالعه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دومین جایی که می توانیم به ترویج فرهنگ کتاب خوانی را ترویج بدهیم جامعه است، ابراز کرد: اگر ما بتوانیم در مراکز عمومی مثل پارک ها، متروها، فرودگاهها و در قطارها فرهنگ کتاب خوانی را نهادینه کنیم این بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام مداحی افزود: نکته بعدی این است که می توان در مدارس این برنامه را پیش برد و این فرهنگ را در بین جوانان و نوجوانان رشد داد.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان در مدارس الگو دانش آموزان هستند، گفت: آنها باید با برنامه ریزی در مدارس، دانش آموزان را به خواندن کتاب تشویق و ترغیب کنند؛ زیرا آنها در جای خود می توانند بسیار بر دانش آموزان تأثیر بگذارند.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اهمیت رسانه در ترویج فرهنگ کتاب خوانی، تصریح کرد: در واقع صدا و سیما می تواند با پخش میان برنامه های مستمر خود عموم مردم را به خواندن کتاب تشویق کند.

 

وی در پایان گفت: هر مبلغی که در ایام مختلف به تبلیغ می رود می تواند مردم را به مطالعه و تحقیق هدایت کند که از این طریق هم می توان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأثیر گذاشت./875/ت302/ی

ارسال نظرات