۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۵۵۲۶

تشریح فعالیت های تحصیلی مدرسه علمیه امام حسین مراغه

حجت الاسلام داننده با تشریح روند تحصیلی مدرسه امام حسین(ع) مراغه، گفت: این مدرسه علمیه برای اتمام شش پایه تحصیلی در چهار سال برنامه های ویژه ای دارد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام داننده، مدیر مدرسه امام حسین(ع) مراغه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به شرایط خاص مدرسه امام حسین(ع)، گفت: با توجه به این‌ که طلاب مدرسه امام حسین(ع) مراغه دیپلم بوده و از سن نسبتا بالایی برخوردارند، این مدرسه برای اتمام شش پایه در چهار سال برنامه ویژه ای دارد.

 

وی در ادامه شیوه اتمام شش پایه در مدت چهار سال تحصیلی در مدرسه امام حسین(ع) مراغه را تشریح کرد و ابراز داشت: طلاب پایه نخست برای تقلیل و سبک سازی دروس پایه دیگر، برخی کتب جنبی و عمومی را که جنبه تخصصی ندارند، مانند کتب عقاید در شهریور همان سال به اتمام می رسانند.

 

حجت الاسلام داننده اظهار داشت: در سال دوم تحصیلی در روزهای تعطیل رسمی و روزهای پنجشنبه و جمعه از نیم سال دوم به تحصیل برخی کتب سال سوم اشتغال پیدا می کنند، در تابستان سال دوم، طلاب با حضور در کلاس تعداد دیگری از کتب پایه سوم را تحصیل و به اتمام می رسانند.

 

وی با بیان این‌که هدف از این طرح کاهش زمان تحصیل و ارتقای کیفیت است، افزود: بنا بر این برنامه ریزی طلاب موفق می شوند تا پایه سوم را در انتهای سال دوم تحصیلی خود به اتمام برسانند و پایه چهار، پنج و شش نیز به همین منوال بوده و به همین شیوه این سه پایه راه هم در عرض دو سال به تمام می رسانند.

 

مدیر مدرسه امام حسین(ع) ویژگی های این طرح را تشریح کرد و افزود: طبق بررسی ها و تجربه حاصل از این طرح، به بازدهی بالای طلاب، انرژی و روحیه خاص طلاب برای تحصیل و باکیفیت بهتر رسیدیم، از این رو در این طرح طلاب با سرعت و کیفیت بالا و روحیه مضاعف دروس حوزوی را تجصیل و تکمیل می کنند که از احساس موفقیت ناشی است.

 

وی با بیان این‌ که طرح تابستانی هر ساله برای طلاب پایه نخست جهت ارتقای سطح علمی طلاب در قالب تحقیق و به صورت تطبیقی با متون دینی و ترجمه متون برگزار می شود، ادامه داد: طرح تابستانی این مدرسه با چنین رویکردی برنامه ریزی شده است، تا طلاب در زمان کم دروس خود را با کیفیت بالا به اتمام برسانند.

 

مدیر مدرسه امام حسین(ع) مراغه با بیان این‌ که طلاب نخست این مدرسه علمیه علاوه بر برنامه های مذکور برنامه های جنبی دیگری نیز دارند، ادامه داد: علاوه بر برنامه فوق، کلاس های روش مقاله نویسی، روش تبیین مطلب و دوره های دیگر مناسب با طلاب پایه نخست برنامه ریزی می شود./854/303/ب2

ارسال نظرات