۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۶۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی جوامع بشری هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی جوامع بشری بوده و همچون خورشیدی تابناک می درخشند و پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان ها، از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.
حجت الاسلام زندوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید شکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از مربیان دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا رودان ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت شهادت شهید مطهری وظیفه و نقش معلمان صدرا را در پرورش افراد معنوی بیشتر از سایر معلمان عنوان کرد و گفت: معلم جزء افرادی است که همیشه دغدغه تعالی جامعه را دارد و اگر به فکر ساختن ایران هستیم باید به جایگاه آن ارزش دهیم که خوشبختانه ایران به برکت انقلاب اسلامی مراحل پیشرفت کشور را طی کرده و روز به روز این توسعه را سرعت می بخشد.

 

وی افزود: معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه ای هستند و همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می درخشند و پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان ها، از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه‌سارهای زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت‌های معلمان و مربیان فرزانه‌ای است که امانت‌دار انسان‌اند.

 

وی بیان کرد: نقش محوری و اساسی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی باید مورد توجه قرار گیرد و باید از مقام معلم و نقش ارزنده آن در نظام تعلیم و تربیت تجلیل شایسته به عمل آید.

 

حجت الاسلام زندوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش اساسی و بنیادی در ساخت یک جامعه سالم و پیشرفته دارد و اگر به دنبال یک اقتصاد پویا و مولد هستیم باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم و این جاست که نقش معلم حیاتی و اثرگذار است چرا که به هر چیزی که نقش به آن دادند به همان اندازه مسؤولیت دارد.

 

وی بیان داشت: خدا و ملائکه خدا و حتی مورچه هایی که در لانه هستند و ماهیانی که در دریا زندگی می کنند درود می فرستند به معلمی که درست آموزش می دهد و خوب هدایت می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه اظهار داشت: امام سجاد(ع) رساله حقوقی دارد که در آنجا حقوق همه اقشار را حتی حیوانات را گفته است و یک تقابلی را در دانش آموز و آموزگار نام برده و بیان کرده است که دانش آموز بایستی به معلمش احترام بگذارد،احترام واقعی محضرش را بزرگ بشمارد چرا که معلم پدر دوم انسان است و باید بزرگ شمارده شود،حرفش گوش کند و حواسش به او باشد.

 

وی ابرازداشت: دانش آموز باید عیب معلم خود را پوشانده و خوبی های او را مطرح کند چرا که اینها جزء حقوق معلم است این بخاطر جایگاهی است که معلم دارد از این رو انسان های بزرگ معلمین بزرگی داشته اند.

 

حجت الاسلام زندوی تصریح کرد: شهید مطهری الگویی تمام عیار برای جامعه بزرگ معلمان بوده و تدبیر ویژه نامگذاری این روز به نام معلم، یادآوری بر زحمات این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان اظهار کرد: جایگاه معلمان در امر آموزش و نقش آنها در ارتقاء و پیشرفت همه جانبه زندگی بشر در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه رفیعی است./202/851/ب1

ارسال نظرات