۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۶۸۵

یادواره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی برگزار شد

یادواره شهدای دانش آموزی استان خراسان جنوبی در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد.
شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در یادواره شهدای دانش آموز و سوادآموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: روح مطهر همه شهیدان به خصوص 176 شهید نهضت سواد آموزی کشور در این یادواره حضور دارد.

وی با اشاره به شهدای سواد آموز خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی 2 شهید سواد آموزی شهید سید احمد قاسم‌زاده و شهید عباسعلی قاسمی اول وجود دارد که باعث افتخار این استان هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: عقیده همه ما بر این است که همه شهدا زنده هستند و نباید تصور کنیم کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند و آنها زنده هستند و در بین ما بوده و برای ما دعا می‌کنند.

باقرزاده با اشاره به زنده بودن شهدا تصریح کرد: شهیدان در برابر بدی‌هایی که ما در حق اسلام و امام و آرمان‌های امام و شهدا می‌شود رنج فراوانی می‌کشند و ما باید با دفاع از امام و آرمان‌های امام شهدا را خشنود کنیم.

وی با اشاره به سرود ملی کشور‌ها خاطرنشان کرد: سرود ملی هر کشور عصاره افتخارات آن کشور است و تمام کشور‌ها به دلیل احترام به کشورشان این سرود را ایستاده می‌خوانند و این از عادت‌های بین المللی بسیار خوب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در سرود ملی ایران فریاد بلند شهدا در گوش جهان می‌پیچد و این سرود میراث خون شهیدان کشور است.

باقرزاده اظهار داشت: هرکسی باید از این میراث گرانبها پشتیبانی و دفاع کند و اگر به درستی تأمل کنیم که پایه‌های این انقلاب چگونه تنظیم می‌شود شرمنده امام و آرمان‌های امام و شهدا نخواهیم شد.

وی افزود: ارکان هرملتی جریان و تولید نهضت علم است و علم عنصر جاودانگی ملت‌ها و تمدن‌ها است و یکی از این تمدن‌ها کشور ایران زمین است و همچنین رمز جاودانگی ایران علم دوستی ایرانیان است.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: امروز اگر رسالت ما ادامه خون شهیدان باشد قطعا کشور ما در همه زمینه‌ها پیروز است و همه مردم چه معلم باشند چه دانش آموز باید رسالتشان در همین راستا باشد و در مسیر شهیدان حرکت کنند.

باقرزاده با بیان اینکه متأسفانه ما نتوانستیم تاکنون زندگی شهیدان را مستندسازی کنیم، تصریح کرد: گنجینه بزرگ فرهنگی ما در دوران 8 سال دفاع مقدس شکل گرفته است و پرداختن به آن وظیفه همه ما است.922/101/ب3

ارسال نظرات