۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۵۸۹۰
امام جمعه موقت اهواز:

پاسداران حافظ انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که بهترین روز برای پاسداران، نامگذاری ولادت سید الشهداء به نام آنها است، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی و پیروی از امام حسین(ع) با همه وجود از اسلام و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی حمایت خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: نقش امام حسین(ع) در احیاء و جاودانه ساختن دین محمدی و نجات آن از انحراف برای نسل های آینده مسلمانان کلیدی و اساسی است.

 

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) افزون بر نجات دین اسلام از انحراف، درس آزادگی و عزت را به انسان ها آموختند و آن حضرت سرمشق و الگویی برای همه انسان های آزاده است.

 

آیت الله حسن زاده با اشاره به شخصیت فردی سیدالشهداء(ع) و این که از بندگان برتر خداوند در عبودیت و کمالات فردی هستند، تصریح کرد: شخصیت فردی، اجتماعی و تاریخی آن حضرت همچون پدر بزرگوارشان بی نظیر و استثنایی است.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شیوه برخورد امام حسین(ع) با دشمنان در واقعه کربلا و عدم پیشتازی در جنگ افروزی اظهارداشت: روش ایشان در واقعه کربلا و برخورد با دشمنان همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی است و هدایت و راهنمایی آنها را با رفتار و کردار خواستار بودند.

 

وی در ادامه سیراب ساختن لشکریان حر را از جمله رفتارهای بی نظیر سیدالشهداء(ع) در برخورد با دشمنان برشمرد و ابراز داشت: ایشان با این شیوه در حدود 30 نفر را جذب خود کردند که در واقع کربلا در رکاب وی به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت اهواز شیوه برخورد امام حسین(ع) با دشمنان را روش هدایتی خاطرنشان کرد و افزود: این شیوه مانعی در دفاع و بیان آرمان ها و مبانی نبود و آن حضرت به هیچ وجه برای هدایت دیگران به معامله با دشمنان و کوتاهی از آرمان ها روی نیاوردند.

 

آیت الله حسن زاده ایستادگی بر آرمان ها را به پیروی از اباعبدالله(ع) خواستار شدند و در ادامه تصریح کرد: همانگونه که آن حضرت هستی و جان خود را برای دفاع از دین اسلام اهدا کردند، پاسداران نیز با همه وجود از اسلام و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی حمایت خواهند کرد.

 

این مقام مسؤول در پایان گفت: پاسداران، پاسداران انقلاب اسلامی هستند و با تأسی و پیروی از امام حسین(ع) برای حفظ دین اسلام هرگونه فداکاری را انجام می دهند و بهترین روز برای پاسداران نامگذاری ولادت سید الشهداء به نام آنها است./9456/302/ب3

ارسال نظرات