۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۲۵۹۵۹
روزنامه هاآرتص:

حمایت از فلسطین در اروپا و آمریکا افزایش یافته است

روزنامه صهیونیستی به افزایش فعالیت های همبستگی با فلسطینیان در آمریکا و اروپا اشاره کرده و آورده اند که مشارکت سیاستمداران صهیونیستی در پویش بین المللی تحریم رژیم صهیونیستی در اروپا باعث نگرانی مقامات تل آویو شده است.
پرچم فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، "عمیره هاس" کارشناس صهیونیست مسائل فلسطینی در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خاطر نشان کرد که فلسطینی ها سعی در جلب حمایت جامعه آمریکا از مساله فلسطین را دارند و در همین راستا، ایالت نیویورک همه روزه شاهد برگزاری فعالیت های همبستگی مردمی با ملت فلسطین است.

 

وی تصریح کرد که نهادهای آموزشی آمریکا مراکز دانشگاهی رژیم صهیونیستی را تحریم می کنند و همایش هایی برای نمایش فیلم ها و نمایشنامه های مربوط به مساله فلسطین و نیز نمایشگاه های عکس در ایالت های مختلف با عنوان "عدالت برای فلسطین، حق بازگشت، برچیده شدن رژیم اشغالگر شهرک سازی" برگزار می کنند.

 

مشارکت صهیونیست ها

 

"حاییم مسگاف" نویسنده روزنامه معاریو نیز تاکید کرد که برخی سیاستمداران صهیونیست در پویش بین المللی اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی در سراسر قاره اروپا مشارکت دارند.

 

وی خاطر نشان کرده است که گسترش دایره اتخاذ اقدامات خصمانه علیه تل آویو اجازه نمی دهد که صهیونیست ها مثلا از رفتار سیاستمداران انگلیسی شگفت زده شوند؛ چرا که قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 هم اقدامات مشابهی علیه این رژیم صورت گرفته بود و این در حالی است که انگلیس خود از حق یهودیان برای تشکیل "کشور قومیتی مخصوص به خود" در فلسطین حمایت کرد.

 

مسگاف تصریح کرد که مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پس از جنگ 6 روزه سال 1967 آغاز نشد، بلکه قبل از آن هم در سراسر اروپا جریان داشت و این مساله در انزجار از یهودیان و هویت قومیتی آنها ریشه دارد.

 

دعوت طرف های اروپایی

 

این نویسنده صهیونیست معتقد است که سامی ستیزی کاهش نیافته است، بلکه اشکال جدیدی به خود گرفته است و از جمله آنها می توان به تبلیغات طرف های مختلف اروپایی طی سال های اخیر مبنی بر عدم حقانیت یهودیان در زمینه شهرک سازی در منطقه خاورمیانه است که این "سامی ستیزی آشکار" به شمار می رود.

 

وی افزود که دعوت ها برای مخالفت با رژیم صهیونیستی در اروپا سعی در تمرکز بر روی اقدامات این رژیم علیه فلسطینی ها دارد و از همین رو، ـ از نظر مسگاف ـ مساله نگران کننده سیاست خصمانه اروپا علیه رژیم صهیونیستی نیست، بلکه پیوستن برخی سیاستمداران و شخصیت های دانشگاهی صهیونیستی به این پویش بین المللی است؛ به طوری که آنها تل آویو را به پاکسازی نژادی علیه فلسطینیان متهم کرده اند.

 

روزنامه معاریو به نقل از "کین لیونگستون" عضو حزب کارگر انگلیس و شهردار سابق لندن آورده بود: تاسیس "کشور اسرائیل" فاجعه ای برای کل جهان بود؛ چرا که این رژیم بر روی سرزمینی تاسیس شد که ملت فلسطین از 2 هزار سال قبل در آنجا سکونت داشت.

 

لیونگستون خاطر نشان کرده بود که "آدولف هیتلر" آلمانی حامی صهیونیسم بود و این امکان وجود داشت که آوارگان یهودی را پس از حادثه هلوکاست در انگلیس یا آمریکا اسکان داد. این اظهارات نماینده حزب کارگر انگلیس علیه رژیم صهیونیستی جنجال گسترده ای در محافل یهودی به دنبال داشت و باعث شد که عضویت وی به همراه یک عضو دیگر حزب کارگر به حالت تعلیق درآید./982/ب102/د

ارسال نظرات