۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۲۵۹۸۶
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

لقمه حلال لازمه تسلیم در برابر آرمان سید الشهدا است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دفاع از ولایت یک تربیت دینی و مراقبت دقیق نسبت به اعمال می‌خواهد، گفت: لقمه حلال لازمه تسلیم در برابر آرمان سید الشهدا است.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میردامادی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام حسین(ع) دومین فرزندی هستند که در خانه حضرت علی (ع) متولد شدند، گفت: در طول تاریخ بعد از ولادت حضرت یحیی(ع) امام حسین(ع) دومین مولودی هستندکه در شش ماهگی پا به عرصه هستی گذاشتند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) بعد از ولادت امام حسین(ع) ایشان را در آغوش گرفتند و زیر گلویشان را بوسیدند، افزود: وقتی حضرت زهرا(س) علت این موضوع را از حضرت رسول(ص) پرسیدند، آن حضرت برای ایشان ماجرای کربلا را تعریف کردند و بعد از آن به جای شادی حزن بر بیت اهل بیت(ع) سایه افکند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مورد ولادت حضرت عباس(ع) هم به همین شکل است و ایشان وقتی متولد شدند و ام البنین(ع) ایشان را به دست حضرت علی(ع) دادند، حضرت علی(ع) با دیدن کودک او را در آغوش گرفتند و دستان ایشان را می‌بوسیدند و به حضرت ام البنین(ع) فرمودند که این دستان در کربلا فدایی حسین من و ولایت الهی خواهد شد.

 

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) همواره با امام حسین(ع) با نهایت احترام رفتار می کردند، تصریح کرد: حضرت رسول(ص) به صحابه خود از جمله جابر سفارش زیادی به تسلیم بودن در برابر امام حسین(ع) و یاری کردن ایشان می‌فرمودند و از جابر می‌خواستند که این توصیه‌ها را در میان مسلمانان ترویج می کنند.

 

وی با تأکید براین که برای برخی از افراد شبهه است که چگونه ائمه(ع) پس از تولد در برابر خدا سجده کرده و شهادتین را بر زبان جاری می کردند، افزود: این بزرگواران فرزندان انسان‌های پاکی بودند و پدر و مادر آن‌ها در تمامی احوال مراقبت می کردند؛ بنابراین از همان ابتدا نطفه پاکی تشکیل می‌شد و انسان پاک و صالح در هر حالتی که باشد ثناگو و سجده کننده معشوق ازلی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر ما می‌خواهیم صاحب فرزندانی مانند امام حسین(ع) باشیم که تسلیم در برابر خدا را بر هیچ چیز دیگری در عالم هستی ترجیح ندهند باید لقمه پاکی به فرزندان خود بدهیم، گفت: لقمه حلال مهم‌ترین اثر را در تربیت کودک دارد و در روایات بر این موضوع تأکید شده است.

 

وی افزود: بارها اتفاق می‌افتد که افراد مختلفی برای اینکه ولایت و امامت ائمه (ع) را امتحان کنند لقمه حرام یا طعام حرام نزد ائمه (ع) می‌بردند ولی این بزرگواران هرگز به لقمه حرام لب نمی زدند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه پدر و مادرهای امروزی می‌خواهند فرزندان صالح و مؤمنی داشته باشند ولی نسبت به لقمه و طعامی که به فرزندان خود می‌دهند بی توجه هستند و همین موضوع موجب می‌شود که فرزندان آن‌ها در گرداب گناهان مختلف گرفتار شوند.

 

حجت الاسلام میردامای با اشاره به اینکه در ایمان فرد اعمال عبادی مانند نماز تنها ۱۰ درصد نقش داشته و ۹۰ درصد دیگر ایمان و صالح بودن فرد وابسته به لقمه و طعام حلال است، افزود: همین موضوع نشان می‌دهد که بی توجهی نسبت به لقمه حلال تا چه اندازه در شکل‌گیری شخصیت فرد و آینده او اثر گذار است.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم که فرزندان ما تسلیم ولایت باشند باید به گونه‌ای آن‌ها را تربیت کنیم که هرگز حاضر نباشند به اندازه ذره خردلی لقمه حرام در زندگی خود فرزندانشان وارد کنند و اگر چنین نسلی را تربیت کنیم خواهیم توانست ذریه خود را در مقابل شیطان بیمه کنیم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات