۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۹۸۸

جزئیات خرید از ناشران در نمایشگاه کتاب اعلام شد

دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه حمایت از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران گفت: بر اساس آیین‌نامه تدوین شده تلاش خواهد شد خرید بیشتری از ناشران خصوصی با متراژ پایین‌تر انجام شود تا از این طریق برخی از هزینه‌های آن‌ها در نمایشگاه کتاب جبران شود.
نمایشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مهرزاد دانش دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه حمایت از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران گفت: بر اساس آیین‌نامه تدوین شده تلاش خواهد شد خرید بیشتری از ناشران خصوصی با متراژ پایین‌تر انجام شود تا از این طریق برخی از هزینه‌های آن‌ها در نمایشگاه کتاب جبران شود.

دانش درباره شیوه‌نامه اجرایی حمایت از ناشران شرکت کننده در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این برای نخستین بار است که در نمایشگاه این طرح اجرا می‌شود و به همین منظور مشورت‌های فراوانی درباره انجام شد تا به بهترین شکل از ناشران بخش خصوصی حمایت صورت گیرد.

 
وی افزود: از این رو جدولی بر اساس متراژ غرفه‌ها و میزان خرید کتاب از آن ناشران تدوین شد. بر اساس این جدول از غرفه‌های زیر 20 متر تا سقف 70 درصد هزینه غرفه‌، 20 تا 40 متر 60 درصد هزینه‌ غرفه، 40 تا 60 متر 50 درصد هزینه‌ غرفه، 60 تا 80 متر 40 درصد هزینه‌ غرفه و 80 تا 100 متر 30 درصد هزینه غرفه کتاب خریداری خواهد شد.
 
دانش درباره نحوه خرید از ناشران دارای غرفه‌‌های بالای 100 متر نیز گفت: از غرفه‌های بالای 100 متر نیز به میزان  20 درصد هزینه غرفه کتاب خریداری می‌شود. البته از نمایندگان ناشران ایرانی در بخش بین‌الملل نیز بر اساس این مبنا کتاب خریداری خواهد شد.
 
وی با اشاره به ارسال این کتاب‌ها به کتابخانه‌های روستایی در سراسر کشور عنوان کرد: بیشتر این کتاب‌ها برای کتابخانه‌های مدارس و کنابخانه‌های روستایی ارسال خواهد شد تا از این طریق آن‌ها نیز سهمی از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران داشته باشند.
 
دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب با اشاره به بازدید ناظران از یک 500 غرفه در نمایشگاه گفت: ناظران ما از ابتدای نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و با توجه به ملاک‌های معین شده کتاب‌های ناشران را انتخاب می‌کنند.
 
دانش درباره نحوه عملکرد ناظران نیز گفت: پس از انتخاب کتاب‌ها حواله‌ای برای ناشران صادر می‌شود. ناشران می‌توانند نیز به فاصله یک روز پس از بازدید ناظران، به هیات انتخاب و خرید کتاب در نمایشگاه مراجعه کنند و حواله‌های خرید خود را تحویل بگیرند.
 
وی ادامه داد: ناشران پس از پایان نمایشگاه باید کتاب‌های مشخص شده را به انبار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کیلومتر 5 جاده کرج تحویل دهند و پس از دریافت رسید انبار با مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی نسبت به تسویه حساب اقدام کنند.
 
بر اساس این گزارش، تدوین طرح انتخاب و خرید کتاب از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری مبنی بر حمایت از ناشران در نمایشگاه اجرا می‌شود.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی رحمة الله علیه قرار دارد./998/د102/ق

منبع: بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

 

ارسال نظرات