۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۹۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدای خان طومار نماد مظلومیت مبارزان راه حق و حقیقت هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای خان طومار در اوج مظلومیت و در شرایطی که هدفی جز دفاع از اسلام و حقانیت آن نداشتند به شهادت رسیدند، این شهدا، نماد مظلومیت مبارزان راه حق و حقیقت در طول تاریخ هستند.
حجت الاسلام نعمت الله جعفری شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نعمت‌الله جعفری، عصر امروز در مراسم جشنی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد امام حسین(ع) در مسجد امام موسوی کاظم(ع) شهرضا برگزار شد عنوان کرد: دین اسلام، هموراه از سوی نیروهای منافق داخلی بیش از دشمنان خارجی ضربه خورده است.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که تمام امکانات برای دفاع از حریم اسلام و مبارزه با ظلم معاویه فراهم بود، عده‌ای فریب نیرنگ عمروعاص را خوردند و سبب شکست جبهه اسلام در صفین شدند؛ برخی گمان می‌کنند متعصبان جاهل باعث این شکست شدند، در صورتی که افرادی که کینه حضرت علی(ع) را در دل می‌پروراندند، سبب وقوع این حادثه شدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حضرت علی(ع) مظهر پاکی و صداقت و شجاعت در جهان اسلام بود، بسیاری از اعراب تنها به شجاعت‌ها و دلاوری‌های آن حضرت و افتخاراتی که از این طریق به ایشان منتسب بود، حسد می‌ورزیدند.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: ایمان و اعتقاد مردم بیش از آنکه از جهل آن‌ها آسیب ببیند، از اقدامات منافقانی که در لباس دین و زهد در بین آن‌ها حضور دارند ضربه خورده است.

 

وی تصریح کرد: منافقانی که در زمان خلافت حضرت علی(ع) در میان مسلمانان اختلاف افکنی کردند اگر می‌دانستند اقدامات ان‌ها تا چه اندازه به زیان اسلام و مسلمانان خواهد بود، شاهد هرگز اقدام به این کارها نمی‌کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اختلافات ساده قومی و قبیله‌ای در زمان پیامبر(ص) به جنگ‌ تفکرات راست و چپ در زمان حضرت علی(ع) منجر شد؛ عده‌ای از افراد به حمایت از معاویه و تفکر منحط او اقدام کردند و از این جهت حضرت علی(ص) را در تنگناهایی قرار دادند که واقعه صفین ثمره آن بود و در نهایت به شهادت ایشان منجر شد.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: در واقعه شهادت حضرت علی(ع) کسانی نقش داشتند که تنها کینه آن حضرت را دل داشتند و از کسب عناوین والقاب بسیاری که در نتیجه اخلاص و جهاد و ریاضت در راه خدا نصیب ایشان شده  بود، ناراحت بودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: در واقعه عاشورا، تمام نیروهای ضد اسلام جمع شدند تا نامی از آن باقی نماند، گروهی به اندیشه کسب غنایم، گروهی به اندیشه کسب مقامات، گروهی برای تقاص خون پدران و برادران خود، و در اصل همه آن‌ها برای غلبه بر حس حسادت خود، در برابر خانواده رسول الله(ص) ایستادند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بخش‌هایی از وقایع منطقه خاورمیانه عنوان کرد: ظهور داعش در نتیجه اقداماتی است که در صدر اسلام و اعمال افرادی مثل معاویه انجام شد، اسلام یک دین مبتنی بر آزاد اندیشی دینی است بنابراین در این آیین، تضارب آراء و تفکرات مختلف بیش از دیگر ادیان و مذاهب بروز می‌کند، چنانچه هیچ‌گاه در بین جامعه یهود و مسیح، به اندازه‌ی اسلام، تفکرات مختلف وجود نداشته است.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه این مطلب افزود: افرادی همانند معاویه با استفاده از موقعیت مناسبی که برای طرح اندیشه‌های مختلف در جهان اسلام ایجاد شده بود، اقدام به انتشار شائبه‌هایی درباره ولایت حضرت علی(ع) و یا افتخارات خانواده پیامبر(ص) کردند و از سوی دیگر نیز با تطمیع مادی افراد، آن‌ها را به سوی خود جذب کردند.

 

وی گفت: امروز هم به دنبال اقدامات گسترده ضد اسلامی افرادی همانند معاویه و یزید، تفکرات صهیونیستی با تکیه بر اختلافات ایجاد شده، گروه‌های افراط گرای به ظاهر مسلمان را در منطقه ایجاد و تقویت می‌کنند؛ تحت هیچ شرایطی نباید در اسرائیلی بودن داعش و سلفی‌ها شک و تردید کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به شهادت جمعی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در خان طومار اظهار کرد: این شهدا، نماد مظلومیت مبارزان راه حق و حقیقت هستند، زیرا در سویی از جهان اسلام، اندیشه انقلاب اسلامی وجود دارد که هدف نهایی آن رهایی تمامی انسان‌ها از ظلم و ستم استکبار تحت لوای توحید و یگانه پرستی است و در سوی دیگر تفکری وجود دارد که خود را مسلمان می‌داند اما برادران دینی خود را به خاک و خون می‌کشد و آنوقت گروهی ساده اندیش هر دوی آن‌ها را مسلمان می‌دانند.

 

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: شهدایی همانند شهدای حرم همواره در طول تاریخ وجود داشته‌اند و علی رغم حقانیت راه و طریقی که در پیش گرفته‌اند، مظلوم واقع شده‌اند./202/868/ب1

ارسال نظرات