۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۰۰۶
امام جمعه قشم خبر داد؛

راه اندازی اتاق فکر علمای دینی در جزیره قشم

امام جمعه قشم از راه اندازی اتاق فکر علمای دینی در این شهرستان خبرداد و گفت: در راستای تحقق ایجاد قرارگاه فرهنگی مدنظر رهبر معظم انقلاب، اتاق فکر عالمان دینی در جزیره قشم در حال شکل‌گیری است.
امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم عصر امروز سه شنبه در مراسم عمامه‌گذاری 10 تن از طلاب جوان حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر قشم، با اشاره به وحدت بی نظیر بین مردم شیعه و اهل تسنن قشم گفت: وحدت و همبستگی حاکم بر این شهرستان در میان عام و خاص زبانزد است، زیرا مردم شیعه و سنی از اختلافات مذهبی عبور کرده و در راستای آبادانی این جزیره با مسئولان همراه و هماهنگ هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه هر دو مذهب را برای تداوم و پایداری وحدت و همدلی تشویق می کنند افزود: نتیجه تعامل و همراهی علمای شیعه و اهل سنت در این منطقه، وحدت بی نظیر بین مردم قشم است.

 

امام جمعه قشم، وحدت را یکی از نیازهای جمهوری اسلامی ایران دانست و جزیره قشم را نماد وحدت شیعه و سنی و وحدت و یکپارچگی معرفی کرد و گفت: دنیا امروزی نیازمند روحانیت عالم به مسائل روز است.

 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به استقبال دنیا امروزی از عالمان آگاه و باسواد تصریح کرد: قشرهای مختلف جامعه همیشه با روشنگري و هدايت روحانيان در مسير خودسازي و تقوا هدايت شده اند؛ زیرا روحانيت متعلق به يک قشر محدود نيست.

 

وی، دشمن شناسی، بصیرت و آگاهی علمای دینی جمهوری اسلامی ایران را از ویژگی های بارز این قشر متدین و فهیم جامعه برشمرد و تصریح کرد: درایت و هوشیاری روحانیت سبب تبدیل تهدیدهای دشمن به فرصت شده و یکصدا و هماهنگ در مقابل تفرقه افکنی های دشمن ایستادگی می کنند.

 

امام جمعه قشم با اشاره به تقویت وحدت بین شعیه و سنی به برکت انقلاب اسلامی ایران و تحقق جنبه عملی وحدت، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر سایه وحدت مردم شکل گرفته و در سایه وحدت مردم نیز تداوم می یابد.

 

حجت الاسلام جوکار در ادامه، وحدت و همبستگی اقوام مختلف در کشور جمهوری اسلامی ایران را مایه وحشت استکبار خواند و تصریح کرد: این وحدت و یکپارچگی بین امت اسلامی در ایران سبب شده تا استکبار برای خدشه دار کردن این وحدت و برنامی اسلام از هیچ اقدام شومی دریغ نکند.

 

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ماموریت و وظایف قشر روحانیت در جامعه اسلامی، پاسداری و حراست از اسلام و انقلاب اسلامی را نیازمند داشتن حوزه علمیه انقلابی دانست که همت مضاعفی در جهت رسیدن  به این جایگاه می طلبد.

 

حجت الاسلام جوکار همچنین بر حضور  اساتید مدارس حوزه علمیه در کنار طلاب و ایجاد رابطه ای صمیمی برای انتقال معارف اسلامی به طلبه های جوان تاکید کرد.

 

امام جمعه قشم در بخش پایانی سخنان خود از راه اندازی اتاق فکر علمای دینی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اتاق فکر در راستای تحقق ایجاد قرارگاه فرهنگی مدنظر رهبر معظم انقلاب در جزیره قشم در حال شکل‌گیری است./202/851/ب1

ارسال نظرات