۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۶۹۱

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن روشندلان با حضور قاریان ۱۷ کشور دنیا

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان جهان اسلام از روز جمعه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.
نشست رئیس بهزیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان جهان اسلام ساعتی پیش در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، در این نشست، انوشیروان بندپی، رئیس سازمان بهزیستی سخنرانی کرد.

 

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، بندپی در ابتدای این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: سازمان بهزیستی تلاش ویژه‌ای دارد تا در سطح بین‌المللی فعالیت‌هایی داشته باشد، نقطه درخشان این فعالیت‌ها برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان است، تلاش‌های خاصی صورت گرفته است تا عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند و قرائت برایشان سخت است بتوانند در این مسابقات شرکت کنند، به همین منظور کتاب با خط بریل آماده کردیم، آیین‌نامه تنظیم کردیم و داوران را آماده کردیم.

 

وی افزود: سازمان بهزیستی به دنبال چهار هدف برای این مسابقات بود، اول ما خواستیم زمینه بروز و ظهور این عزیزان فراهم آید، دوم خواستیم جامعه با ظرفیت‌های این عزیزان آشنا شود، سوم خواستیم تشویقی برای دیگر عزیزان روشندل شود که برای تلاوت و حفظ اقدام کنند و چهارم خواستیم اعتبار بین‌المللی برای این عزیزان فراهم کنیم.

 

بندپی بیان کرد: در این مسابقات از کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، مصر، افغانستان، مالی، تونس و یمن حضور داشتند و با اینکه دوره اول این مسابقات است تاکنون هم متسابقین و هم داوران موفق بوده‌اند که جا دارد از همه همکارهای سازمان حج و اوقاف تشکر کنم که همکاری خوبی با ما داشتند و ما توانستیم در ستاد عالی برگزاری مسابقات، این مسابقه را به عنوان یک مسابقه ثبت کنیم و امیدواریم برای نابینایان جهان اسلام موقعیتی را به وجود آورده باشیم.

 

در ادامه این نشست، رئیس سازمان بهزیستی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد، وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا در مورد دلیل برگزاری مسابقات فقط در یک رشته، گفت: به دلیل اینکه سال اول برگزاری مسابقات برای روشندلان بوده است این مسابقات فقط در رشته حفظ برگزار می‌شود تا ابتدا انعکاس پیدا کند و آگاهی پیدا شود و امیدواریم رسانه‌های فارسی، عربی و انگلیسی انعکاس خوبی از این مسابقات داشته باشند.

 

بندپی در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار رسا مبنی بر اینکه باتوجه به هدف مسابقات قرآن کریم که ترویج فرهنگ و معارف قرآن است، آیا مسابقات تدبر و تفسیر نیز در آینده برگزار خواهد شد، افزود: رشته تدبر و تفسیر نیز می‌تواند اضافه شود.

 

وی همچنین در پاسخ به سؤالات دیگر خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات از دیروز آغاز شده است و تا دوشنبه ادامه دارد، ۱۷ قاری از ۱۷ کشور در مسابقات شرکت دارند. در کشور ما، ستاد کشوری برای گزینش از داوطلبان، آزمون برگزار کرده است و از کشور ما، عبدالغفور جوهرچی از خراسان رضوی در این مسابقات شرکت می‌کند. همچنین جوایزی که در نظر گرفته شده برای نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان است./202/9597/ب1

ارسال نظرات