۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۶۹۰۸

برپایی نمایشگاه "دردهای هجرت و امیدهای نکبت" در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" شامگاه دیروز شنبه نمایشگاه "دردهای هجرت و امیدهای نکبت" را در مرکز پلیس شجاعیه در چارچوب فعالیت های 68 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین افتتاح کرد.
نمایشگاه روز نکبت در فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از رهبران جنبش حماس در محله شجاعیه در سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه  "دردهای هجرت و امیدهای نکبت" تصریح کرد که با وجود محاصره ظالمانه و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه طی 10 سال گذشته، این ملت هرگز از حقوق مسلم و مشروع خود پا پس نمی کشد.

 

ماهر صبره اظهار داشت که ملت فلسطین از یک وجب سرزمین خود چشم پوشی نخواهد کرد. وی تصریح کرد که مردم غزه امروز در پرتو ادامه محاصره و تاخیر در بازسازی باریکه غزه به یاری قدس و مسجد الاقصی شتافته اند.

 

صبره با اشاره به اینکه ملت فلسطین به وجب به وجب سرزمین خود پایبند است و هرگز از آن کوتاه نمی آید، اظهار داشت که در این نمایشگاه درد و محنت های کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین خویش و در کنار آن امید آنان به بازگشت به این سرزمین به نمایش گذاشته شده است تا بدین گونه بر حق ملت فلسطین در سرتاسر این سرزمین مقدس تاکید شود.

 

از سوی دیگر، فرید زیاره رییس انجمن مساجد شرق غزه تصریح کرد که درد و رنج های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه همان درد و رنج هایی است که ملت فلسطین در سال 1948 متحمل شد.

 

زیاره اظهار داشت که این نمایشگاه حق تاریخی، دینی و ملی فلسطینیان در این سرزمین را ثابت می کند و ادعاهای دشمن صهیونیستی و روایت های کذب و دروغ آن را برملا می کند.

 

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه مسائل مهم و اساسی فلسطین از جمله بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود، مساله قدس و اسرای فلسطینی در قالب تصویر به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه همچنین شامل صنایع دستی محلی فلسطین، کاریکاتورها، عکس هایی نادر و کمیاب از اراضی اشغالی سال 1948 و غیره است./847/ب102/د

ارسال نظرات