۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۱۵۲
روزنامه رای الیوم خبر داد؛

توافق عربستان، قطر، آمریکا و ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه

روزنامه رای الیوم با انتشار گزارشی به نقل از یکی از افسران سابق ارتش سوریه از توافق عربستان، قطر، آمریکا و ترکیه برای انجام عملیات نظامی گسترده در شمال سوریه خبر داد.
عطوان

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رای الیوم به سردبیری عبدالباری عطوان، روزنامه نگار شناخته شده فلسطینی با انتشار گزارشی به نقل از محب شلاطی، یکی از افسران سابق ارتش سوریه از توافق عربستان، قطر، آمریکا و ترکیه برای انجام عملیات نظامی گسترده در شمال سوریه به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره خبر داد.

 

شلاطی این خبر را بر روی حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرده و منبع آن را نیز خبر درج شده در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است. در این خبر آمده است که آمریکا و ترکیه برای تشکیل یک کمپین نظامی مشترک در شمال سوریه به توافق رسیده اند اما به جزئیات بیشتر، از جمله همکاری کشورهایی مانند عربستان و قطر اشاره ای نشده است.

 

شلاطی افزود که دوشنبه هفته گذشته جلسه ای در ترکیه و با حضور نمایندگان سازمان سیا، عربستان سعودی، قطر و ترکیه و فرماندهان گروه های نظامی در سوریه تشکیل شده و هماهنگی هایی در مورد عملیات نظامی آینده صورت گرفت.

 

در گزارش روزنامه رای الیوم آمده است که "ارتش شمالی" تشکیل شده از این ائتلاف به طور کامل به وسیله قطر و عربستان سعودی تامین مالی می شود.

 

شلاطی در ادامه افزوده است که این نیروی نظامی شامل شبه نظامیانی از گروه های احرار الشام، جیش الشام، الجبهه الشامیه و نورالدین الزنکی و چندین گروه دیگر خواهد بود.

 

این افسر سابق ارتش سوریه خاطرنشان کرد که ترکیه به گروه های شبه نظامی حاضر در سوریه گفته است که اگر در این عملیات نظامی مشارکت نکنند حمایت های خود را از آنان قطع کرده و این گروه ها را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد.

 

شلاطی تاکید کرد که قرار است این عملیات مشترک از یک یا دو هفته آینده و از چندین محور آغاز شود.

 

به گفته وی، بیش از 3 هزار تروریست حامی غرب با تجهیزات نظامی پیشرفته در این عملیات حضور خواهند داشت./990/ب903/د

ارسال نظرات