۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۲۴۲
مدیر شبکه آموزش سیما:

رسانه‌ جمهوری اسلامی باید نسبت به قرآن تعهد داشته باشد

مدیر شبکه آموزش سیما گفت: یک رسانه در تراز جمهوری اسلامی نسبت به قرآن تعهد و مسؤولیت دارد.
ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن ساری مدیر شبکه آموزش سیما شامگاه دوشنبه در دومین نشست تخصصی قرآن و رسانه که در حاشیه سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه کشور ما دارای تمدنی عظیم است رسانه در ترویج فرهنگ آن می تواند اثرات زیادی داشته باشد.

 

وی با اشاره به قدرت رسانه، افزود: قرآن نسبت به بینش، اعتقادت، اخلاق و رفتار مردم آیات فراوانی دارد بنابراین رسانه جمهوری اسلامی باید به اعتقادات و اخلاق مردم توجه کند، اگر رسانه های ما بتوانند در خدمت قرآن قرار گیرند به هدف خود رسیده‌اند، زیرا یک رسانه در تراز جمهوری اسلامی نسبت به قرآن تعهد و مسؤولیت دارد.

 

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رادیو و تلوزیون ما کمابیش در مسیر فرهنگی قرار گرفت، عنوان کرد: رسانه باید محتوای متقن داشته باشد و آن را در قالب هنر به مردم القا کند، امروز مسابقات قرانی همچون قله‌ای است که با تبلیغات مستقیم می‌تواند جامعه مسلمانان را به‌ وحدت رهنمون کند.

 

ساری افزود: آموزش مستقیم ماندگاری و اثر بیشتری دارد اما در طول سالیان پس از انقلاب رسانه‌های قرانی ما نقش موثری در ارائه آموزه‌های قرانی داشتند گرچه این کافی نیست و برای بهتر ارائه کردن پیام های قرآنی باید همه رسانه‌ها با هم منسجم باشند.

 

وی ادامه داد: اوج مسابقات قرانی در سطح بین‌المللی است اما منحصر در این نبوده زیرا فعالیت‌های گسترده در سطح ملی و استانی اتفاق می‌افتد که نیاز به اطلاع‌رسانی قوی‌تر دارد.

 

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به اینکه رسانه زمانی می‌تواند در خدمت قران قرار گیرد که ارکان و اجزای آن تربیت و رنگ قرانی داشته باشد، گفت: به عنوان مثال باید فعالیت اجتماعی و اقتصادی رسانه‌ها رنگ قرانی داشته باشد زیرا بخش مهمی از آیات قران به احکام، خلقیات، اخلاق فردی و اجتماعی پرداخته است.

 

ساری خطاب به خبرنگاران ابراز کرد: شما خبرنگاران باید مهم‌ترین فعالیت یا اتفاقات فرهنگی جامعه را رصد کنید که یک نمونه آن توجه مردم به مسابقات قرآنی است، در ادامه نیز نهادهای مسؤول با اتکا به توان مردم اصول و فرازهایی را ایجاد کنند تا فعالیت‌های قرآنی تبلیغ شود./202/807/ب1

ارسال نظرات