۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۲۶۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین:

حوزه و روحانیت مسؤولیت خطیری برای ایجاد تحول عظیم فرهنگی در جهان دارند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین با بیان این که علمای دینی و روحانیت در این دنیای وانفسا مسؤولیت خطیری آن هم با روحیه انقلابی برای یک تحول عظیم فرهنگی در جهان بر عهده دارند، گفت: از این رو امید است تا با بهرمندی از عنایات ولی عصر(عج) پیروز این میدان باشند.
محمد محبی

حجت الاسلام محمد محبی، مسؤول نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حفظ آثار انقلاب اسلامی، گفت: حفظ این مهم که از طریق حضور در عرصه خدمات اجتماعی، هدایت فکری، دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی است امروز باید اولویت اصلی روحانیت قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: امروز این مسؤولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به یک جامعه دینی بر عهده علمای روحانی بوده چرا که زندگی سیاسی زمانی ارمغان ساز اخلاق و معنویت توأم با عدالت اجتماعی است که مبتنی بر اخلاق الهی باشد که جامعه بدون دین جامعه‌ای عنان گسیخته و دارای خشونت و خیانت و اقتصادی بیمار و خانواده‌ای ویرانگر است.

 

حجت الاسلام محبی در ادامه علما را وارثان حقیقی این خط و حرکت ارزشمند تمدن ساز الهی دانست و تصریح کرد: روحانیت از دیرباز مسؤولیت ایجاد حفظ و تداوم این مسیر الهی و ارزشمند را بر عهده داشته که بسترساز زندگی مسالمت آمیز اخلاق بر اساس عدالت اجتماعی برای بشریت به ویژه کشور عزیز ایران اسلامی است.

 

تمدن‌های بزرگ مرهون تلاش انبیا و علما است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین تمدن‌های بزرگ را مرهون تلاش انبیا و علما دانست و خاطرنشان کرد: این انبیاء الهی بودند که انسان را براساس فطرت اجتماعی زیستن و زمینه‌ های اخلاقی و نظام‌های رفتاری صحیح را در کنار هم فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام محبی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی با گونه‌های مختلف فرهنگی، قومی، زبانی و مذهبی همدل و همسو در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، مرهون عنایات امام زمان(عج) است و اگر کشور ما در مقابل استکبار و محور شرارت در جهان یعنی اسراییل جنایتکار و آمریکا مثل کوهی استوار و دژی محکم ایستادگی می‌کند مدیون دین پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و ولایت امیرمؤمنان(ع) است.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: علمای دینی و روحانیت در این دنیای وانفسا مسؤولیت خطیری آن هم با روحیه انقلابی برای یک تحول عظیم فرهنگی در جهان بر عهده دارند، از این رو امید است تا با بهرمندی از عنایات ولی عصر (عج) پیروز این میدان باشند./873/303/ب2

ارسال نظرات