۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۷۲۶۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

دشمنان به دنبال زدودن هویت دینی نسل جوان هستند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به گسترش عرفان هاي نوظهور و کاذب در جامعه، يکي از مهم‌ترين راه هاي مقابله با اين تلاش سازمان يافته نظام سلطه را به روز کردن زبان دين دانست و گفت: دشمنان به دنبال زدودن هویت دینی نسل جوان هستند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با بیان این که جوان ها بايد روش زندگية عبادت و فکرشان را از حضرت علي اکبر(ع) الگو بگيرند، گفت: جوانان ما بايد درس حمايت و تبعیت محض از ولایت را از حضرت علي‌اکبر(ع) بیاموزند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسين(ع) فرزندان زيادي داشت اما از حيث حسن سلوک و رفتار، حضرت علي‌اکبر(ع) در ميان ديگر فرزندان امام حسين(ع) جايگاه ويژه‌اي دارد، ادامه داد: در کلام امام حسين(ع) مي‌خوانيم که حضرت علي‌اکبر(ع) شبيه‌ترين مردم از لحاظ اعتقادات و مشي رفتاري به رسول خدا(ص) است که اين موضوع تایيدي بر رفتار اين امامزاده بزرگوار است.

 

وی با بیان این که اگر جوانان بخواهند به سعادت دنيا و آخرت برسند بايد از الگوي حضرت علي‌اکبر(ع) پيروي کنند و اين الگوگيري در اين است که بدانند رضايت امامشان در چيست و به آن عمل کنند، گفت: اگر بشر امروز در جنبه‌هاي مختلف اخلاقي و روحي سقوط کرده، به اين خاطر است که از آموزه‌هاي انبياء و واسطه‌هاي فيض الهي فاصله گرفته است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که جوانان را بايد با استفاده از ابزارهای تبلیغی مناسب به سوي اين الگوهاي اصيل سوق داد و شخصيت‌هاي اسلامي را به عنوان بهترين الگوها براي آنان معرفي کرد، عنوان داشت: با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و رسانه‌ها بايد اندوخته‌هاي ديني خود را به جوانان معرفي کنيم تا آنان بتوانند راه درست را در زندگي بيابند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت علي‌اكبر(ع) مي‌تواند بهترين الگو در دفاع از ارزش‌هاي ديني در مقابل گروه‌هاي انحرافي باشد و ايشان راه و رمز رستگاري براي جوانان است.

 

وي درباره راهكارهاي الگو قراردادن ايشان براي جوانان، تصريح كرد: از سيره اهل بيت(ع) الگوهاي فراواني مي‌توان گرفت كه بازخواني زندگي آنها در اين امر بسيار ياريگر است كه يكي از اين الگوها حضرت علي اكبر(ع) است كه مباحث زندگي و مبارزات ايشان با توجه به آنكه در محضر پدر بوده‌اند و در دفاع از امامت و ارزش‌ها و دفاع از ناموس و اهل بيت(ع) پا به پاي پدر تا پاي شهادت جنگيدند به همین دلیل جوانان امروزه بايد براي الگو قرار دادن ايشان با زندگي و خصوصيات آن حضرت بيشتر آشنا شوند.

 

وي خاطرنشان كرد: يكي از جوان‌ترين نيروهاي اثرگذار در حماسه عاشورا حضرت علي‌اكبر(ع) بود كه در كنار پدر به وظيفه خود به خوبي عمل كرد و با بصيرت، هوشياري و آگاهي در راه اسلام و دين حق گام برداشت به همین دلیل ايشان مي‌تواند بهترين الگو به ویژه در دفاع از ارزش‌هاي ديني در مقابل گروه‌هاي انحرافي باشد و ايشان راه و رمز رستگاري براي جوانان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌كه حضرت علي‌اكبر(ع) فرزند شايسته و صالح امام حسين(ع) هستند، گفت: شاخص‌ترين وي‍ژگي اين بزرگوار مقام ايشان در ادب و رفتار مناسب و شناخت نسبت به مقام امامت و ولايت پدر بزرگوارشان است.

 

وی ادامه داد: ادب ايشان نسبت به مقام امامت و پدرشان آن قدر در درجه ممتاز قرار دارد كه امام حسين(ع) در هنگام رفتن ايشان‌ به جنگ در روز عاشورا مي‌فرمايند ببينيد جواني به طرف اين قوم مي‌رود كه از حيث اخلاق و ظاهر شبيه‌ترين افراد به جدم رسول خدا(ص) است.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به گسترش عرفان هاي نوظهور و کاذب در جامعه، يکي از مهمترين راه هاي مقابله با اين تلاش سازمان يافته نظام سلطه را، به روز کردن زبان دين دانست.

 

وی با اشاره به رشد چشمگير اقبال به معنويت در سال هاي اخير افزود: امروز شاهد گرايش به معنويت در ابعاد گسترده هستيم، متأسفانه به دليل اين که عده اي حقيقت را گم کرده اند، معنويت کاذب، جاي معنويت صادق را گرفته به نحوي که آيين هايي شرق آسيايي، شيطان پرستي، يوگا و غيره با رنگ و لعاب به روز در آمده اند تا جوانان را جذب خود کنند./950/302/ب2

ارسال نظرات