۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۷۲۷۹
آيت الله مكارم شيرازي در دیدار جمعی از علمای عراق:

اختلافات عراق نگران کننده است / عقايد شيعه خط قرمز است

حضرت آيت الله مكارم شيرازي بر احترام به عقايد ساير مذاهب اسلامي تأكيد و تصریح كرد كه كوتاه آمدن از عقايد شيعه خط قرمز ما به شمار مي آيد.
آيت الله مكارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي، پيش از ظهر امروز در ديدار با جمعي از علما و مبلغان بسيج مردمي عراق گفت: شما رسالت بزرگي در اين دوران در عراق داريد. ما از اختلاف شما رنج برده و از وحدت تان خوشحال مي شويم.

 

وي افزود: بايد به قرآن بازگرديم و ببينيم كه خداوند درباره وحدت چه مي گويد. خداوند از اختلاف به مثابه صاعقه و زلزله ياد كرده و مخالفان را به عذاب وعده داده است.

 

حضرت آيت الله مكارم شيرازي رسالت علما در عراق را در پرتو شرايط كنوني اين كشور سنگين توصيف كرد و ادامه داد: دشمن به بركت بسيج مردمي و تلاش علما در آستانه شكست قرار گرفته است. عراق داراي ارتشي بزرگ و علماي عامل به وظيفه است و ان شاء‌الله به بركت مجاهدت هاي شما در آينده اي نزديك شاهد خروج دشمن از عراق خواهيم بود.

 

اين مرجع تقليد از جهاد و اخلاص به عنوان دو شرط هدايت الهي ياد كرد و اظهار داشت: هدايت به دو معناي نشان دادن راه و رساندن به مقصد است و خداوند، مجاهدان با اخلاص را به راه مورد نظر مي رساند و اين وعده الهي به شمار مي آيد. انسان مي تواند وعده دهد و به دليل ناتواني يا جهالت به وعده خود عمل نكند اما خداوند عالم و تواناست و وعده الهي مطمئنا محقق مي شود.

 

حضرت آيت الله مكارم شيرازي آينده عراق را روشن توصيف كرد و گفت: اختلاف ميان شيعه و سني طبيعي است و بايد براي تقريب ميان مسلمانان تلاش كنيم اما اختلاف ميان شيعيان در عراق نگران كننده است.

 

وي بيان داشت: دشمنان مي خواهند جوانان را از ما دور سازند و اگر به هدف خود برسند مشكلات فراواني به وجود خواهد آمد. علما بايد به جوانان توجه وي‍‍ژه اي داشته باشند و آنان را به مسجد راهنمايي كنند چرا كه مسجد، مركز فرهنگي شيعه است.

 

اين مرجع تقليد با اشاره به مقدس بودن عقايد ساير مذاهب تصريح كرد: ما به عقايد ساير مذاهب احترام مي گذاريم اما به هيچ وجه از عقايد شيعه كوتاه نمي آييم. ما با قدرت به تقويت عقايد شيعه مي پردازيم اما از توهين به عقايد ديگران به شدت پرهيز مي كنيم و بر همين اساس است كه علماي اهل تسنن كتاب تفسير امثل كه سرشار از دفاع از عقايد شيعه است را مطالعه مي كنند.

 

وي ادامه داد: اختلاف ميان شيعه و سني از اشتراكات بسيار كمتر است و اين مساله را مي توان در حج مشاهده كرد. ما هيچگاه از عقايد شيعه كوتاه نمي آييم و اين مساله خط قرمز ما به شمار مي آيد.

 

حضرت آيت الله مكارم شيرازي بر دوستي با غيرمسلماناني كه محارب مسلمانان نيستند، تأكيد كرد و خاطر نشان ساخت: اگر انديشه برادري در عراق عملي شود اختلافات از بين خواهد رفت. علماي عراق بايد نسبت به توطئه هاي دشمنان هوشيار باشند و اجازه ندهند جوانان تحت تأثير تبليغ دشمن قرار گرفته و بر خلاف آموزه هاي اسلام و تشيع پرورش يابند.

 

اين مرجع تقليد در پايان ابراز اميدواري كرد كه عراق در پرتو وجود علما و تلاش سياستمداران و جوانان مجاهد در آينده اي نزديك به پيروزي دست يابد./980/پ202/ج

ارسال نظرات