۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۸۹۰
استاد حوزه علمیه:

ولایت فقیه زمینه ساز ظهور امام عصر است

آیت الله توکل با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت، گفت: ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان، مقدمات ظهور را با ایجاد وحدت در جامعه اسلامی فراهم می کند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله توکل سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مسجد مقدس محدثین بابل با گرامیداشت ایام میلاد با سعادت امام عصر(عج)، گفت: غیبت امام عصر(عج)، یک دوره تاریخی برای زمینه سازی مهیا شدن برای آن اتفاق بزرگ یعنی حکومت جهانی عضرت ولی عصر(عج) است.

 

وی افزود: در زمان غیبت امام زمان(عج) بین مردم زندگی می کند و حضور دارد اما مردم ایشان را نمی شناسند.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم وظیفه مردم را در عصر غیبت، بصیرت و هوشیاری دانست و تاکید کرد: کسی می تواند ادعای پیروی از امام عصر(عج) را در زمان غیبت داشته باشد که در مقابل هجوم دنیاطلبی و جلوه های دنیا ایستادگی و مقاومت کند.

 

وی ادامه داد: در زمان غیبت باید افراد سعی کنند تا هم خود و هم دین را از انحرافات نگه بدارند و برای حضور دین در عرصه جامعه فداکاری کنند.

 

آیت الله توکل جاذبه ها و تعلقات دنیا را خطری برای مومنان و افراد باایمان در عصر غیبت دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اگر کسی در عصر غیبت امام عصر(عج) جذب جلوه ها و جذبه های دنیا نشود و ثابت قدم بماند، خداوند ثواب هزار شهید از شهدای بدر و احد را به او عطا می کند.

 

وی افزود: دینداری و قرار داشتن در مسیر الهی در زمان غیبت، کار بسیار سختی است که بصیرت و ایمان بالا را در این زمینه می طلبد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ویژگی های رهبر جامع الشرایط از دیدگاه پیامبر(ص) در عصر غیبت پرداخت و تصریح کرد: فقیه در دین، تهذیب نفس، حافظ دین و قرآن، مخالف هوای نفس و تبعیت کامل از امام عصر(عج) از ویژگی های مهم ولی جامعه اسلامی در دوران غیبت است.

 

وی با اشاره به برکت ولایت فقیه در این دوران، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام راحل و شهدا، ولایت فقیه با اداره کردن جامعه اسلامی و رصد امور مسلمانان کار رهبری در زمان غیبت را مانند خود امام در زمان ظهور بر عهده دارد.


آیت الله توکل با بیان این که وجود رهبری زمینه ساز اقتدار و سربلندی اسلام و انقلاب است، گفت: وظیفه مهم رهبری تلاش و اهتمام برای عزت دین و قرآن است تا بر اساس صلاح امور مسلمانان آنان را هدایت نماید.

 

وی با بیان این مطلب که رهبری عامل وحدت و انسجام در کشور است، اظهار داشت: ولی فقیه به عنوان نائب امام عصر(عج) تفرقه را به انسجام تبدیل می کند و مهم ترین عامل وحدت بخش اقشار مختلف جامعه اسلامی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات