۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۱۷۹

کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس» رونمایی می‌شود

همزمان با سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر آیین رونمایی از کتاب نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس»

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سوم خردادماه و همزمان با سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر، میزبان آیین رونمایی از کتاب نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس، که با همکاری انتشارات علمی و فرهنگی منتشر نموده است، خواهد بود.

 

در این مراسم که با حضور برخی از مسؤولان، نویسندگان، مستندسازان و علاقه‌مندان سینما در سالن «سینما حقیقت» این مرکز برگزار خواهد شد، ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، نامور مطلق، صاحب اثر، طباطبایی، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کوثری، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

 

کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس» با 12 مقاله در 430 صفحه و به کوشش بهمن نامور مطلق و منیژه کنگرانی چاپ‌شده، به همت معاونت تحقیقات و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با همکاری انتشارات علمی و فرهنگی به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

 

در مقدمه این کتاب آمده است «سال‌هاست که فیلم داستانی به مدد دانش‌هایی چون جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، هرمنوتیک و... بررسی و نتایج درخور توجهی منتشرشده است. بی‌گمان دامنه این مطالعات در دیگر مراکز علمی و دانشگاهی دنیا به سینمای مستند نیز رسیده است؛ اگرچه در ایران کمتر به آن پرداخته‌شده است... این اثر از نخستین کوشش‌ها برای مطالعات بین‌رشته‌ای در سینمای مستند ایران است که به پیشنهاد دکتر بهمن نامورمطلق عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری گروهی از محققان کشور تهیه و تنظیم‌شده است...».

 

عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس» از ساعت ۱۷ عصر دوشنبه (سوم خرداد ۱۳۹۵) به سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵ مراجعه کنند./998/د102/ق

 

منبع: انتشارات علمی و فرهنگی

ارسال نظرات