۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۲۴۲
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد:

دعا کردن و دوری از گناه، ویژگی منتظر واقعی است

مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد دوری از گناه، توکل به خدا و ناامیدی از غیر خدا را از وظایف منتظران برشمرد و گفت: منتظر واقعی باید ایمان و تقوا داشته باشد و در این میان هر کسی باید به رفتار و کردار خود توجه کند.
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو زهرا آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد امروز در مراسم جشن میلاد نور که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد به اهمیت ظهور امام زمان(عج) پرداخت.
 

وی با اشاره به این که ما باید تلاش کنیم تا یارحقیقی امام زمان(عج) باشیم، ابراز کرد: یکی از علت هایی که امام زمان(عج) ظهور نمی کنند بدین خاطر است که یار ندارند.
 

آشفته به ویژگی های منتظران اشاره کرد و گفت: هر مجلسی که برگزار می کنید و نشست و برخاست شما برای رضای خداوند باشد.
 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد انتظار واقعی و تشکیل حکومتی که زمینه ساز حکومت امام زمان(عج) باشد را از دیگر ویژگی منتظران عنوان کرد و گفت: ما باید زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.   
 

نیاز ما به امام زمان(عج) مانند نیاز به آب باشد
وی ابراز کرد: بیشتر اوقات ما امام زمان(عج) را برای رفع حاجت خود صدا می کنیم، در حالی که نیاز ما به امام باید مانند انسان تشنه ای باشد که نیاز به آب دارد و  به هر دری می زند تا تشنگی خود را رفع کند.  

 

آشفته به اهمیت نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان را دریابید که بعد از شب قدر، با فضیلت ترین شب است.
 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد عنوان کرد: امام صادق(ع) در مورد امام زمان(عج) می فرمایند:« اهل آسمان و زمین به وسیله ظهور او خوشحال می شوند، پرندگان هوا و ماهیان دریا نیز با ظهور او خوشحال می شوند.»، امیدوارم چشمان ما به جامل حضرت مهدی(عج) روشن شود.
 

وی ابراز کرد: زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند، ایشان بر فراز منبر کوفه قرار می گیرند و خطبه خود را آغاز می کنند و مردم اشک می ریزند.
 

دعا کردن و دوری از گناه از ویژگی منتظر واقعی است
آشفته به وظایف منتظران اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف منتظران این است که با شرایط ویژه و در مکان های خاص دعا کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد دوری از گناه، توکل به خدا و ناامیدی از غیر خدا را نیز از دیگر وظایف منتظران برشمرد و گفت: منتظر واقعی باید ایمان و تقوا داشته باشد و در این میان هر کسی باید به رفتار و کردار خود توجه کند.
 

وی در پایان به برنامه های مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) اشاره کرد و گفت: ما در ماه رمضان برنامه داریم، در تابستان هم علاقه مندان می توانند از کلاس های حفظ قرآن، رایانه، آشپزی، آموزش مداحی و مشاوره و دیگر کلاس ها استفاده کنند.

گفتنی است اجرای مسابقه و مداحی و برگزاری نمایش نامه د رمورد امام زمان(عج) از دیگر برنامه های این مراسم بود./202/1309/ب1

ارسال نظرات