۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۲۹۶

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان مرکزی

مناطق مختلف استان مرکزی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) غرق در شادی و سرور است.
برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مناطق مختلف استان مرکزی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) غرق در شادی و سرور است.

به همین مناسبت مردم ولایتمدار شهرها و بخش های مختلف استان مرکزی از روزهای قبل با آذین بندی خیابان ها، کوچه ها و میادین و نصب بیرق های سبز، برگزاری آئین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) را جشن گرفتند.


مردم ولایتمدار استان مرکزی از شامگاه روز شنبه با پخش نقل، شیرینی، شربت و شله زرد در خیابان های شهرهای استان و برگزاری آئین های وی‍ژه، این میلاد خجسته را گرامی داشتند.


پایگاه های بسیج مساجد نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی و با پخش شیرینی و شربت از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در استان مرکزی پذیرایی می کنند.


آیین ویژه سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج) در بارگاره امامزادگان به ویژه آستانه مقدسه عبدالله و آمنه خاتون، بی بی فاطمه صغری روستای سیاوشان آشتیان و شاهزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان با شکوه خاصی برگزار شد.


سخنرانی در شب و روز عید با هدف ترویج فرهنگ مهدویت، برگزاری محافل نورانی قرآن کریم، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج)، برگزاری مراسم دعای توسل، برپایی آیین احیای شب نیمه شعبان به همراه پذیرایی و اطعام سحری از احیا کنندگان، برگزاری دعای ندبه و مولودی خوانی و شعرخوانی از برنامه های این مناسبت است.


نظیر این مراسم در شهرستان های تفرش، فراهان، آشتیان، کمیجان، محلات، خمین و دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و خنداب نیز با شکوه خاصی برگزار شد.


درهمین راستا تمهیدات لازم در حوزه ترافیکی و انتظامی برای جشن میلاد حضرت ولیعصر (عج) در شهر اراک اندیشیده شد و پلیس از شهروندان خواست تا در راستای روان سازی ترافیک آیین جشن نیمه شعبان مانند سال های گذشته همکاری لازم را داشته باشند.


با برنامه ریزی و بهره جویی از تجربه سال های قبل، اقدام های لازم برای تسهیل در عبور و مرور انواع وسایل نقلیه و اجرای محدودیت های ترافیکی در سطح معابر و مسیرهای پر تردد مناطق مختلف استان مرکزی به صورت مقطعی و با توجه به شرایط ترافیکی اجرا می شود و تمام نیروهای اجرائی پلیس راهور در مناطق مختلف شهری حضور دارند.


حجت بن الحسن المهدی (عج) فرزند امام حسن عسکری (ع) امام یازدهم شیعیان به عنوان دوازدهمین و آخرین امام شیعیان جهان است نام ایشان محمد و کنیه اش ابوالقاسم است و همچنین امام زمان، صاحب الزمان، ولی عصر، قائم آل محمد و مهدی موعود از القاب این امام همام است امام مهدی (عج) در سامرا به دنیا آمدند، ایشان در پنج سالگی و پس از شهادت پدربزرگوارشان به امامت رسیدند./202/842/ب1

ارسال نظرات