۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۲۹۸
کارشناس مسائل مذهبی:

بدن ابزار کمال روح است

حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که جسم انسان در قبضه روح است، گفت: با آزاد شدن روح از بدن ادراک روح زیاد می شود و وابستگی زیاد روح به بدن، سبب سختی در جان دادن و سرگردان شدن روح می شود.
حجت الاسلام موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی، عصر امروز در سلسله جلسات معرفت النفس که در خیابان سروش اصفهان برگزار شد، گفت: سومین نکته در مبحث معرفت نفس این است که جسم انسان در قبضه روح است و حالات روح در جسم اثر می گذارد.

 

وی ادامه داد: حاکمیت در روح انسان است و در جسم نیست، روح، حاکم بر بدن ما است و چون روح حاکم است پس حالات من انسان در تن اثر می گذارد، از قرن نوزده در غرب علمی به نام روان درمانی را شروع کردند چون به این نتیجه رسیدند که روح تاثیر زیادی بر جسم می گذارد.

 

حجت الاسلام موسویان بیان داشت: تلقین اثر زیادی روی انسان دارد به همین خاطر می گویند تفعل خیر برایتان خیر می آورد و تفعل شر برایتان شر می آورد، اگر سوء ظن را تلقین کنید همان اتفاق می افتد، در علم هیپنوتیزم هم با تمرکز ممتد روی حواس، نفس را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

وی اظهار داشت: نکته چهارم در معرفت نفس این است که من انسان بدون تن زنده تر است، حیوانات نسبت به گیاهان زنده تر هستند و حیاتشان بیشتر است یعنی ادراکشان بیشتر است، حیوانات رشد و نمو و حرکت دارند ولی گیاهان فقط رشد و نمو دارند، انسان نسبت به حیوانات زنده تر است چون ادراکش زیادتر است و افزون بر رشد و نمو و حرکت قدرت تعقل نیز دارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: من انسان بدون بدن نسبت به حالت بودن با بدن، زنده تر است چون قدرت ادراکش بیشتر می شود، در حالت خواب که توجه روح از بدن برداشته می شود ادراکاتی را درک می کنید که مربوط به روزها و سال های آینده است.

 

حجت الاسلام موسویان گفت: کافران وقتی از دنیا می روند می گویند خدایا ما را به دنیا باز گردان تا عمل صالح انجام دهیم، چون وقتی روح از بدن آزاد می شود ادراکش بیشتر می شود و پرده ها کنار می رود و متوجه اعمالشان می شوند ولی خداوند خطاب به آن ها می فرماید هرگز چون اگر باز هم به دنیا بازگردید دوباره حجاب ها شما را می گیرد و دوباره اعمال ناشایست خود را تکرار می کنید.

 

وی بیان داشت: روح بدون بدن زنده تر است از این رو من انسان می بیند که می میرد، روح، بدن را دوست دارد چون انس مداوم با بدن دارد و بدن ابزار کمال روح است، از این رو برخی افراد، مواقع جان دادن خیلی سخت جان می دهند و روحشان نمی تواند از بدن به راحتی جدا شود و سرگردان می شود./202/869/ب1

ارسال نظرات