۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۳۸۵

مسابقه حفظ قرآن ویژه نوجوانان در بحرین

با همکاری یک مرکز اسلامی در بحرین، مسابقات حفظ قرآن ویژه نونهالان و نوجوانان در این کشور برگزار می شود.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، بانک اسلامی بحرین با همکاری مرکز اسلامی «أحمد الفاتح» این کشور، مسابقه حفظ قرآن ویژه نونهالان و نوجوانان با شعار«إقراء القرآن» (قرآن را بخوان) برگزار می‌کند. این مسابقات در حفظ ۵ جزء‌ پایانی قرآن و ویژه گروه سنی  ۸ تا ۱۶ سال است که شهروندان بحرینی و ملیت‌های مقیم این کشور می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

 

مرحله مقدماتی این مسابقات، روزهای ۲۵ اردیبهشت‌ماه و اول خردادماه سال جاری برگزار شد و قرار است پس از ارزیابی متسابقین دختر و پسر حاضر در مرحله مقدماتی این مسابقات توسط کمیته‌های متخصص داوری، اسامی ۲۰ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی این رویداد قرآنی مشخص شود.

 

کمیته داوری مسابقات براساس معیارهای مورد نظر، اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی را اعلام می‌کند و زمان برگزاری این مرحله از سوی بانک اسلامی بحرین اعلام خواهد شد.

 

«حسان امین جرار»، رییس اجرایی بانک اسلامی بحرین، در این باره گفت: بانک اسلامی بحرین براساس اصول و مبانی اسلامی تأسیس شده و برگزاری این مسابقه قرآنی نیز در راستای نقش و جایگاه پیشرو این بانک در حمایت و سازماندهی فعالیت‌های دینی و فرهنگی صورت می‌گیرد. 

 

وی افزود: مدیریت بانک اسلامی بحرین همواره بر برگزاری این‌گونه مسابقات که هدف آن تقویت ارتباط میان جوانان مسلمان و قرآن کریم است، اصرار دارد.

 

حسان امین جرار ضمن ابراز خرسندی از همکاری مرکز اسلامی «احمد الفاتح» در برگزاری این مسابقات گفت: این مرکز از مراکز متخصص و فعال در زمینه حفظ و تجوید قرآن است و مرکز اسلامی «احمد الفاتح»، برترین و متخصص‌ترین قراء و داوران را در سطح بحرین دارد.

 

یادآور می‌شود، به برگزیدگان این مسابقه جوایز نقدی از سوی بانک اسلامی بحرین اهدا خواهد شد که نفر نخست این مسابقات در هر دو بخش پسران و دختران هر یک ۱۰۰۰ دینار بحرینی جایزه دریافت می‌کنند و به نفر دوم دو بخش دختران و پسران هر یک ۷۰۰ دینار بحرینی و به نفر سوم در دو بخش دختران و پسران هر یک ۵۰۰ دینار جایزه اهدا می‌شود.

 

بانک اسلامی بحرین همچنین، به دیگر شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله‌ نهایی این مسابقات، ۵۰ دینار بحرینی اعطا می‌کند./847/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات