۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۲۸۳۹۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بزرگ ترین ویژگی دفاع مقدس رسیدن به استقلال با تکیه بر منابع داخلی کشور بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگ ترین ویژگی حماسه سوم خرداد را تکیه بر نیروها و منابع داخلی کشور دانست و گفت: ما بدون تکیه بر نیروهای بین المللی توانستیم پس از ۲۰۰ سال وابستگی به کشورهای دیگر، مستقل شویم.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در محل سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، گفت: بزرگ ترین ویژگی سوم خرداد این است که نظام با تکیه بر جوانان و توانمندی های ملت استقلال خویش را به دست آورد.

 

وی با بیان این که 22 بهمن 1357 انقلاب با شعار آزادی پیروز و به جهانیان ثابت شد، افزود: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و سوم خرداد روز استقلال جمهوری اسلامی است و استقلال با آزادسازی خرمشهر بدست آمده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگ ترین ویژگی حماسه سوم خرداد را تکیه بر نیروها و منابع داخلی کشور دانست و افزود: ما بدون تکیه بر نیروهای بین المللی توانستیم پس از ۲۰۰ سال وابستگی به کشورهای دیگر، مستقل شویم.

 

رضایی در ادامه با اشاره به عظمت لشکر 57 لرستان در عملیات ارتفاعات 2 هزار و 519 حاج عمران، عنوان داشت: این عملیات نشان دهنده غیرت و عظمت لرها بود.

 

وی با اشاره به سخنان امام راحل، بیان داشت: پاسداران در دفاع مقدس حسینی وارد عرصه شده و حسینی نیز از میدان خارج شدند و افرادی که توفیق شهادت در دفاع مقدس را نداشتند وظیفه زینبی برعهده دارند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ما بازماندگان جنگ باید زینب وار فلسفه مقاومت رزمندگان ایران در برابر استکبار جهانی را برای نسل های جوان و آینده بازگو کنیم.

 

رضایی در ادامه یادآور شد: در عملیات بیت المقدس رزمندگان کشور موفق شدند ۲۰ هزار اسیر گرفته و 5 هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع زمین را آزاد کنند.

 

وی با اشاره به ابعاد موفقیت آمیز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: غنائم به ‌دست آمده از آزادسازی خرمشهر از سلاح و تانک تا پنج سال بعد در جنگ علیه عراق استفاده شد و این از جمله این عوامل موفقیت آمیز بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که عاشورای دفاع مقدس پایان یافته و عاشورا در سوریه، عراق، یمن و سراسر جهان اسلام ادامه دارد، گفت: حضور در این عاشورا وظیفه ما است.

 

وی با اشاره به اوضاع سوریه و نقض آتش بس ها و شیطنت های آمریکا، بیان داشت: آمریکایی ها همواره از فریب و نیرنگ در روابط بین الملل و مذاکرات صلح استفاده می کنند.

 

رضایی با بیان این که باید کلمه فریب را روی مجسمه آزادی در آمریکا نصب کنند تا ماهیت آن روشن شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بسیاری از جنایات سعودی ها را برای کشورهای اسلامی روشن و مشخص کنند.

 

هدف آمریکایی ها از هر آتش بس تقویت تروریست ها است

وی با اشاره به این که آمریکایی ها حداکثر سوء استفاده از مذاکرات را برای تقویت تروریست ها و تکفیری ها انجام می دهند، گفت: منظور آنان از طرح هر آتش بس، یک تنفس برای تقویت تروریست ها است./9459/202/ب2

ارسال نظرات